Het is nu 06 dec 2024 20:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 5 van 6 [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Iemand kennis van...
BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 16:32 
Wat is eigenlijk de handicap?

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 16:40 
Gast schreef:
Wat is eigenlijk de handicap?

De handicap is een golfterm die de speelsterkte van een golfer aangeeft.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 16:49 
Gast schreef:
Je hebt toch nooit 2 kinderen met een identieke handicap. Misschien dezelfde diagnose maar de één kan nog alijd zelfredzamer zijn dan de andere door allerlei andere factoren.
Misschien voelen jullie je wel ten onrechte benadeligd.

Ik voel mij helemaal niet benadeligd, want ik heb helemaal geen kind met een handicap. Ik ben wel nauw betrokken bij de problematiek.
Kijk, als je 2 kinderen hebt die in een type 2 klas zitten en beide niet kunnen lezen, schrijven of rekenen.
Geen enkele kans maken op een beroepstoekomst. Is het dan juist, dat het ene kind meer punten krijgt omdat hij/zij zijn schoenen niet kan knopen? Is een kind die zijn schoenen kan knopen zelfredzaam genoeg, om zelfstandig te overleven?
En neen, dit is geen alleenstaand geval, dit is een veelvoorkomend probleem.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 16:53 
Dat heeft toch te maken met de leerbaarheid? Als je al geleerd hebt hoe je je schoenen kan knoppen, wil dat zeggen dat je toch IETS meedraagt.
Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 17:04 

Wel, zo vroegen ze aan iemand die geestesziek is of hij voor zichzelf kan zorgen. Als er nu iets is wat hij niet kon inschatten, is het ofdat hij voor zichzelf zou kunnen zorgen: hijzelf vindt van wel natuurlijk (er is niets mis met hem hé, wel met de rest van de wereld)! Dus is zo iemand ineens zelfredzaam :? . Idiote controledokter! Want dan begint de mallemolen opnieuw hé. Het is al zo moeilijk om iemand met zo'n probleem bij de psychiater te krijgen, laat staan hem er opnieuw bij te krijgen nadat die controledokter gezegd heeft dat er niets mis mee was.
Idioot systeem, want ik ken er dan enkele anderen die om de zoveel tijd op ziekenkas gaan omdat ze 'depressief' zijn, allé ja, dat komt beter uit om kerstcadeaukes te kopen, of zo moeten ze geen opvang zoeken voor hun kinderen tijdens de vakanties. En dat kan dan weer wel allemaal! Frustrerend...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 17:33 
Gast schreef:
Dat heeft toch te maken met de leerbaarheid? Als je al geleerd hebt hoe je je schoenen kan knoppen, wil dat zeggen dat je toch IETS meedraagt.
Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?

Door onze tussenkomst werd het percentage kort nadien nochtans aangepast.
;)
Blijkbaar is het voor jou veel te moeilijk om te begrijpen dat iemand met zo'n beperkt iq maar een heel beperkte leerbaarheid heeft. Alleszins veel te weinig om ooit zelfstandig te kunnen leven.

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 17:53 
Gast, ik weet het, ik ben maar een simpele koffiedame met een BSO diploma (maar die verdient ook respect mits ze haar werk gedreven doet). Je moet al helemaal stom zijn om ook maar één woord te geloven van alle juridische posts die ik al plaatste.

Ik weet het, ik ben een stommekloot. Who cares ? Maar ik kan tenminste goed poepen ! :rofl:

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 18:42 
Gast schreef:
Gast schreef:
[Ik denk toch dat het de bedoeling is van die financiële tegemoetkomingen dat het de KOSTEN die gepaard gaan met de handicap drukt. Daar gaan ze vanuit, die tegemoetkoming is geen smartlapgeld omdat je kind zo'n zware handicap heeft, dus het heeft niet altijd met de 'psychische zwaarte' te maken.
Ik veronderstel dus dat mentaal gehandicapten minder kosten hebben dan lichamelijk gehandicapten.

Dat is niet alleen verkeerd gedacht, het is eigenlijk ook naast de kwestie.
Het gaat erover dat 2 kinderen/volwassenen met een identieke handicap en problematiek een verschillende beoordeling kunnen krijgen. Omdat de ene dokter het zus interpreteert en de andere zo.
Soms zelfs door 1 en dezelfde arts, omdat hij de ene dag beter gezind is dan de andere.
Trouwens, het gaat niet alleen over kinderen, maar ook voor volwassenen heeft dit gevolgen.
Het aantal punten bepaalt ook of en hoeveel uitkering iemand kan krijgen. Maar, als een arts oordeelt dat iemand met een iq van 40 zelfredzaam genoeg is om niet 66 procent gehandicapt verklaard te worden, dan heeft dat grote gevolgen voor diens uitkering.
En ik denk niet dat veel werkgevers geneigd zijn om een dergelijk iemand in dienst te nemen. Zelfs voor een beschermde werkplaats is zo iemand veel te zwak.

:agree:

Trouwens voor de gast die zegt dat ik me benadeeld voel. :roll: (Misschien even ruilen? Ik wil gerust alle voordelen en extra kindergeld aan jou geven, als je dan ook de handicap van mijn kind er bij neemt.)
Helemaal niet, want mijn kind heeft door de controle-arts zonder problemen de nodige punten gehaald (16 punten, waarvan minstens 4 in de eerste pijler). Maar ik ken genoeg mensen met kinderen die een gelijke of zwaardere handicap hebben die dus niet de nodige punten halen.

BerichtGeplaatst: 07 sep 2010 07:06 
@Ervaringsdeskundige: kan je alleen maar gelijk geven. Mensen zien niet wat wij moeten meemaken met onze kinderen, als je dan vraagt om te ruilen, trekken ze snel hun staart in :roll:
Kan ik je ergens mailen?

BerichtGeplaatst: 07 sep 2010 07:06 
Gast schreef:
@Ervaringsdeskundige: kan je alleen maar gelijk geven. Mensen zien niet wat wij moeten meemaken met onze kinderen, als je dan vraagt om te ruilen, trekken ze snel hun staart in :roll:
Kan ik je ergens mailen?

Was ik dus, Mieke :D

BerichtGeplaatst: 10 okt 2010 21:23 
Het sociaal tarief krijg je ook niet automatisch maar moet je aanvragen. Eigenlijk is het een mallemolen waar je ondanks alle miserie in terecht komt. Mieke wij hebben veel hulp gehad van de dienst maatschappelijk werk van CM en van de sociale dienst van de stad .... . Ga daar eens langs die mensen willen je echt helpen en wijzen je zelfs nog op dingen die je niet wist. De sociale dienst heeft voor ons bijna alle aanvragen gedaan. Wij moesten enkel nog handtekenen en verzenden. De kans is groot dat zij je ook met de belastingen kunnen helpen. Weten ze iets niet juist dan zoeken ze het onmiddelijk op. En deze twee diensten zijn volledig gratis. Dus baat het niet dan schaadt het niet. Ik hoop dat je het in orde krijgt.

BerichtGeplaatst: 09 jan 2011 12:27 

Gast schreef:
Het sociaal tarief krijg je ook niet automatisch maar moet je aanvragen. Eigenlijk is het een mallemolen waar je ondanks alle miserie in terecht komt. Mieke wij hebben veel hulp gehad van de dienst maatschappelijk werk van CM en van de sociale dienst van de stad .... . Ga daar eens langs die mensen willen je echt helpen en wijzen je zelfs nog op dingen die je niet wist. De sociale dienst heeft voor ons bijna alle aanvragen gedaan. Wij moesten enkel nog handtekenen en verzenden. De kans is groot dat zij je ook met de belastingen kunnen helpen. Weten ze iets niet juist dan zoeken ze het onmiddelijk op. En deze twee diensten zijn volledig gratis. Dus baat het niet dan schaadt het niet. Ik hoop dat je het in orde krijgt.

Kan ik alleen maar beamen dat het een mallemolen is waar jezelf je weg in moet vinden :roll:

En inderdaad Mieke, de sociale dienst van je ziekenfonds kan je hier ook bij helpen.
Succes ermee!

BerichtGeplaatst: 11 jan 2011 20:25 
Heeft een kind uit het bijzonder onderwijs altijd recht op een verhoogde kinderbijslag.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2011 20:28 
Gast schreef:
Heeft een kind uit het bijzonder onderwijs altijd recht op een verhoogde kinderbijslag.

Neen.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2011 20:31 
Gast schreef:
Gast schreef:

Neen.

Weet iemand uit wat de eerste pijler bestaat?

Pagina 5 van 6 [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur