|
 |
|
 |
|
|
|
|
Auteur |
Bericht |
Mieke
|
Berichttitel: Iemand kennis van... Geplaatst: 03 sep 2010 20:10 |
|
gehandicapte kinderen en belastingen?
|
|
|
|
 |
Carrera
|
Berichttitel: Re: Iemand kennis van... Geplaatst: 03 sep 2010 20:47 |
|
Wat is je concrete vraag ? Over welke belastingen heb je het (inkomstenbelastingen, onroerende voorheffing...) ?
|
|
|
|
 |
Gast
|
Berichttitel: Re: Iemand kennis van... Geplaatst: 03 sep 2010 20:56 |
|
Carrera schreef: Wat is je concrete vraag ? Over welke belastingen heb je het (inkomstenbelastingen, onroerende voorheffing...) ? Inkomstenbelastingen... Dit jaar heb ik mijn dochter met handicap door gegevan aan de belastingen, blijkbaar moest ik dat de vorige jaren ook doen maar ik dacht dat dit automatisch gebeurde wat dus niet zo was Heb ik nu nog recht op terug trekking van de voorbije jaren?
|
|
|
|
 |
Gast
|
Berichttitel: Re: Iemand kennis van... Geplaatst: 03 sep 2010 21:03 |
|
Gast schreef: Carrera schreef: Wat is je concrete vraag ? Over welke belastingen heb je het (inkomstenbelastingen, onroerende voorheffing...) ? Inkomstenbelastingen... Dit jaar heb ik mijn dochter met handicap door gegevan aan de belastingen, blijkbaar moest ik dat de vorige jaren ook doen maar ik dacht dat dit automatisch gebeurde wat dus niet zo was Heb ik nu nog recht op terug trekking van de voorbije jaren? wat denk je nu zelf??? 
|
|
|
|
 |
Carrera
|
Berichttitel: Re: Iemand kennis van... Geplaatst: 03 sep 2010 21:05 |
|
Er bestaat een mogelijkheid om een verkeerd ingevulde belastingsaangifte nadien nog recht te zetten. Ik weet, eerlijk gezegd, niet tot wanneer je kan terug keren. In elk geval heb je (ik denk) 6 maand na het ontvangen van het aanslagbiljet de tijd om verbeteringen door te geven. Een materiële misslag, want dit is het in jouw geval, zal vermoedelijk zonder bezwaarschrift rechtgezet worden. Ik weet niet of dit ook mogelijk is nog verder in het verleden (ben geen fiskalist hé).
Ik zou je aanraden te bellen naar het controlekantoor van de belastingen waaronder je ressorteert; ik ben overtuigd dat ze je daar perfect kunnen inlichten.
|
|
|
|
 |
Loverke
|
Berichttitel: Re: Iemand kennis van... Geplaatst: 03 sep 2010 21:05 |
|
Ik vind het eigenlijk wel strafspijtig dat ze bij de Belgische Overheid "alles" over je weten (je belastingsformulier op tax-on-web is zo goed als ingevuld) maar zo'n belangrijke dingen dan weer niet... Je kreeg toch al verhoogd kindergeld neem ik aan, dus het zou geweten moeten zijn.
_________________ One life, live it - that's the spirit
|
|
|
|
 |
Gast
|
Berichttitel: Re: Iemand kennis van... Geplaatst: 03 sep 2010 21:08 |
|
Gast schreef: wat denk je nu zelf???  Euh, ik denk van wel maar aangezien ik vandaag mijn belastingskantoor niet meer kon bereiken, dacht ik hier mijn licht eens op te steken maar dat is dus blijkbaar weer ijdele hoop van mij  en gast, als jij irl ook zo vriendelijk bent tegen je medemens, tssss... @Carrera, bedankt was ik ook al van plan maar wilde hier al eens informeren. 
|
|
|
|
 |
Carrera
|
Berichttitel: Re: Iemand kennis van... Geplaatst: 03 sep 2010 21:08 |
|
Loverke schreef: Ik vind het eigenlijk wel strafspijtig dat ze bij de Belgische Overheid "alles" over je weten (je belastingsformulier op tax-on-web is zo goed als ingevuld) maar zo'n belangrijke dingen dan weer niet... Je kreeg toch al verhoogd kindergeld neem ik aan, dus het zou geweten moeten zijn. Ik ben het hier volledig mee eens ! Er zijn zoveel zaken die je zelf moet aantonen, attesten voor nodig hebt, enz enz die ze, mits vlotte samenwerking tussen de verschillende diensten, zelf kunnen opvragen. In een tijd van internet en alle mogelijke technische snufjes, is dit gewoonweg wraakroepend.
|
|
|
|
 |
Gast
|
Berichttitel: Re: Iemand kennis van... Geplaatst: 03 sep 2010 21:10 |
|
Loverke schreef: Ik vind het eigenlijk wel strafspijtig dat ze bij de Belgische Overheid "alles" over je weten (je belastingsformulier op tax-on-web is zo goed als ingevuld) maar zo'n belangrijke dingen dan weer niet... Je kreeg toch al verhoogd kindergeld neem ik aan, dus het zou geweten moeten zijn. Ik krijg inderdaad verhoogd kindergeld maar blijkbaar weten ze dat dus niet bij de belastingen en ik ben van dezelfde mening als jij loverke
|
|
|
|
 |
Gast
|
Berichttitel: Re: Iemand kennis van... Geplaatst: 03 sep 2010 21:11 |
|
Carrera schreef: Loverke schreef: Ik vind het eigenlijk wel strafspijtig dat ze bij de Belgische Overheid "alles" over je weten (je belastingsformulier op tax-on-web is zo goed als ingevuld) maar zo'n belangrijke dingen dan weer niet... Je kreeg toch al verhoogd kindergeld neem ik aan, dus het zou geweten moeten zijn. Ik ben het hier volledig mee eens ! Er zijn zoveel zaken die je zelf moet aantonen, attesten voor nodig hebt, enz enz die ze, mits vlotte samenwerking tussen de verschillende diensten, zelf kunnen opvragen. In een tijd van internet en alle mogelijke technische snufjes, is dit gewoonweg wraakroepend. En wat gaan ze dan doen met al die ambtenaren??? Ze kunnen inderdaad VEEL efficiënter werken. Maar willen? BTW 60% van de Waalse werkende bevolking is ambtenaar. 
|
|
|
|
 |
Carrera
|
Berichttitel: Re: Iemand kennis van... Geplaatst: 03 sep 2010 21:12 |
|
Eventjes dank zij google dit gevonden : Rechtzetting bij de taxatiedienst Als uw aanslagbiljet een eenvoudige fout bevat (bijvoorbeeld: materiële vergissing, dubbele belasting …), neemt u het best onmiddellijk contact op met uw taxatiedienst. In de regel zal de taxatiedienst het nodige doen om de vergissing zo snel mogelijk recht te zetten. Als dat om een of andere reden niet mogelijk blijkt, zal de taxatiedienst u aanraden een bezwaarschrift in te dienen.
.Bezwaarschrift bij de directeur der belastingen U moet het bezwaarschrift indienen bij de bevoegde directeur der belastingen van wie het adres op het aanslagbiljet vermeld staat.
Het bezwaarschrift moet schriftelijk worden ingediend. Het is niet nodig het aangetekend te versturen. U zult een ontvangstbewijs ontvangen, zodat u weet dat uw bezwaarschrift goed is aangekomen. Opmerking: het ontvangstbewijs is geen erkenning van de geldigheid van uw bezwaarschrift, noch van de indiening binnen de wettelijke termijn.
U moet het bezwaarschrift indienen binnen een termijn van zes maanden vanaf de datum van verzending van het aanslagbiljet. Het is dus de datum van verzending en niet die van ontvangst die deze termijn bepaalt. (Bron http://www.Belgium.be) Zoals gezegd, ik weet niet hoever je kan terugkeren met het verbeteren van een vergetelheid.
|
|
|
|
 |
Gast
|
Berichttitel: Re: Iemand kennis van... Geplaatst: 03 sep 2010 21:12 |
|
Gast schreef: Gast schreef: wat denk je nu zelf???  Euh, ik denk van wel maar aangezien ik vandaag mijn belastingskantoor niet meer kon bereiken, dacht ik hier mijn licht eens op te steken maar dat is dus blijkbaar weer ijdele hoop van mij en gast, als jij irl ook zo vriendelijk bent tegen je medemens, tssss...@Carrera, bedankt was ik ook al van plan maar wilde hier al eens informeren.  Niets van aantrekken gast, lees erover. Ik had een paar weken terug ook de belastingen nodig en ik ben daar ook naartoe gegaan. Echt, die mensen bewegen hemel en aarde om je te helpen. Mijn probleem is dus ook opgelost in geen tijd. Ga gerust naar je ontvangkantoor en leg daar je probleem uit, ze zullen je met graagte helpen. Veel succes.
|
|
|
|
 |
Loverke
|
Berichttitel: Re: Iemand kennis van... Geplaatst: 04 sep 2010 07:05 |
|
Opstarter, ik zou het in elk geval proberen ! Alles wat je uit de kan kunt halen : DOEN ! Veel succes !
_________________ One life, live it - that's the spirit
|
|
|
|
 |
Mieke
|
Berichttitel: Re: Iemand kennis van... Geplaatst: 06 sep 2010 09:48 |
|
@Carrera, Loverke bedankt voor jullie woorden! Deze ochtend naar het belastingskantoor geweest en dit is pure discriminatie!! Mijn kind heeft 10 punten en zou normaal als zwaar gehandicapt kind beschouwd worden door de belastingen. MAAR nergens, maar dan ook NERGENS vind je informatie terug over deze problematiek! Werd ik met mijn neus op de feiten gedrukt dat je kind minstens vier!! punten moet hebben in de eerste pijler want anders is het géén zware handicap Dit noem ik echt discriminatie hoor! Alsof die dokters mijn kind zomaar die punten en dat verhoogd kindergeld al die jaren al geven Weet er hier iemand waar ik terecht zou kunnen om een goede brief te laten schrijven ? Ik ga hiervoor een bezwaarschrift indienen en ja, ik weet nu al dat ik ongelijk zal krijgen van de belastingen maar pas nadat ik een bezwaarschrift heb ingediend (en dat dan ook behandeld is), dan pas kan ik naar de rechtbank van eerste aanleg. Eigenlijk zou hier ook een wetsvoorstel voor ingediend moeten worden, kan een gewone burger datte? Bedankt voor degene die me willen helpen 
|
|
|
|
 |
Gast
|
Berichttitel: Re: Iemand kennis van... Geplaatst: 06 sep 2010 10:01 |
|
Moet het kind niet voor 66% gehandicapt beschouwd worden?
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
Je mag nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|