Het is nu 04 okt 2024 16:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 4 van 4 [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Veel vrienden
BerichtGeplaatst: 11 aug 2013 10:01 

.f. schreef:
Gast schreef:
.f. schreef:
Mijn kindjes van 2,5 en 5j willen enkel zon, water en zand. Naar speeltuinen gaan ze ook graag.
Ze gaan al mee op restaurant (mét speeltuin!), en anders amuseren ze zich wel in de tuin of op hun speelkamer.
Je moet alles volgens de leeftijd zien hé madammeke ;)

Madammeke? Wij zijn altijd van het principe geweest dat wij ons aan hen aanpassen en zij passen zich aan ons aan. Ik denk niet dat ik ze een ongelukkig leven bezorg door ze al vroeg mee te nemen naar plaatsen die niet direct met kinderen geassocieerd worden.
Wij hadden vroeger toen we nog met een tweejarige zaten enkel problemen na een weekje centerparcs. We waren daar een paar keer naar een 'restaurant' geweest waar alle kinderen rondliepen en de eerstvolgende keer dat we naar een normaal restaurant gingen bleven ze ineens ook niet meer zitten, ook al waren ze dat toen wel al gewoon. Nu, na een goede terechtwijzing was het probleem opgelost.
Ze zijn nu ouder (tussen 9 en 13) en ze gaan nog steeds heel graag overal met ons mee.

Vind ik helemaal waar. Hier ging en gaat de kleine ook mee naar musea, restaurants, tentoonstellingen, citytrips, de bib,.. en dit vanaf de jonge kleutertijd. En het is niet met tegenzin, integendeel.
Wat vrienden betreft, ik heb een paar goede vrienden die ik al erg lang ken. Maar ik leer toch nog mensen kennen waar het goed mee blijkt te klikken en die achteraf dan ook weer vrienden worden. De meesten hebben geen kinderen, dus opvoedingsstijlen of zo, hebben daar niets mee te maken.

Profiel  

Pagina 4 van 4 [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]