Het is nu 21 jan 2025 22:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 1 van 4 [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Veel vrienden
BerichtGeplaatst: 21 maart 2008 09:04 
Is het jullie ook opgevallen dat Hugo Claus wel heel veel goeie vrienden had, die allemaal hun zegje over de grootmeester moesten komen doen?
En zoveel schrijvers! Hij zal z'n vrienden ook wel binnen het zelfde niveau gezocht hebben zeker?

Hebben jullie ook veel 'goeie' vrienden?

Berichttitel: Re: Veel vrienden
BerichtGeplaatst: 21 maart 2008 09:10 
2 hele goeie en 2 gewone.
Beter zo dan een heleboel halfjes ...

BerichtGeplaatst: 21 maart 2008 09:25 
Ik heb heel veel vriendschappen die eigenlijk nogal oppervlakkig zijn.
We gaan bijvoorbeeld wel samen op reis en op weekend, daguitstap enz. met vrienden, maar da's meer omdat we dezelfde (reis)gewoontes hebben en omdat de kinderen dezelfde leeftijd hebben en zeer goed overeenkomen. Als gezinnen klikt het dus, maar voor een echt diep en persoonlijk gesprek moet ik niet altijd bij hen zijn.
Vroeger had ik wel een zeer goeie vriendin, met dezelfde interesses, ideeën, manier van redeneren. Een soulmate bijna, zo zaten we altijd op dezelfde golflengte. Maar onze mannen komen niet echt schittertend overeen en met beide kinderen te krijgen zijn we nog meer uit elkaar gegroeid. Zij werken continu met nanny's en nemen hun kinderen nergens mee naartoe (onder het mom dat een kind structuur en z'n eigen huisomgeving nodig heeft), terwijl wij van dag één onze kinderen hebben meegenomen. Overal, naar de klassieke kindvriendelijke omgevingen als strand, pretpark, maar evengoed op restaurant, naar musea, steden enz. Op die manier worden ze daar ook in opgevoed. Middagdutjes deden ze wel in de buggy.
Wij praten alleen nog sporadisch aan de telefoon, mijn 'vriendin' en ik. Onze gezinnen zijn niet compatibel. :(

BerichtGeplaatst: 21 maart 2008 09:32 
Dat heb ik ook wel. Ik kom met veel mensen overeen en doe daar wel eens iets mee, maar echt intieme vrienden: één, misschien twee. Dat is bij mijn man ook zo.

BerichtGeplaatst: 23 maart 2008 09:46 
Wij hebben 2(koppels) vrienden. Eén die we al jaren kennen en die een kindje hebben van dezelfde leeftijd als onze. Daarmee doen we regelmatig uitstappen en gaan we ook al eens een week(end) weg.

Een ander koppel dar zijn we nog mee aan het opbouwen, tussen mij en de dame klikt het enorm.(we zien elkaar dagelijks aan de schoolpoort)Deze zomer gaan we samen op reis en we kijken er enorm naar uit.

Verder hebben we nog hier en daar wat vluchtige kennissen.

BerichtGeplaatst: 23 maart 2008 12:04 

Mijn man en ik hebben wel redelijk veel goede vrienden! We zijn in totaal met een groep van negen personen en zien elkaar toch wel ieder week!
Er zijn bij ons nu nog wel geen kindjes, dus hoe dat zal indien wel weet ik niet! Ik denk dat dit wel een verandering kan brengen!

BerichtGeplaatst: 01 apr 2008 16:39 
Goh in totaal hebben we (goh dit gaat weinig klinken) 7 vrienden en enkele kameraden. Ik heb dan nog daarbuiten 1 beste vriendin die ik al van m'n 15e ken. Zeker sinds de bevalling hb ik echte vrienden leren kennen. Die wat me links lieten liggen 'omdat ik geen tijd meer had' zonder ook maar te vragen of ik kon of niet waren dat dus niet.

BerichtGeplaatst: 01 apr 2008 16:45 
Claus zijn vrienden zijn geen vrienden in de echte betekenis. Het zijn eerder kennissen in de artistieke wereld.
Wij hebben veel vrienden maar echte vrienden ken je pas in nood. Veel vrienden hebben zijn dikwijls oppervlakkige contacten , laat ons zeggen wat betere kennissen.

BerichtGeplaatst: 01 apr 2008 20:15 
2 echte vriendinnen, een koppel en dan nog een tweetal echte vrienden. Voor de rest ook vrienden, maar gewone vrienden. Slechts één vriendin heb ik veel contact mee, de rest wat minder.
Wij hebben onze echte vrienden eigenlijk ook pas leren kennen toen er kindjes kwamen bij ons (en bij de rest nog niet). Liever zo eigenlijk dan een hele hoop oppervlakkige vrienden die je elke week zou zien.

BerichtGeplaatst: 02 apr 2008 09:25 
Gast schreef:
Claus zijn vrienden zijn geen vrienden in de echte betekenis. Het zijn eerder kennissen in de artistieke wereld.
Wij hebben veel vrienden maar echte vrienden ken je pas in nood. Veel vrienden hebben zijn dikwijls oppervlakkige contacten , laat ons zeggen wat betere kennissen.

Volgens mij moet je Claus intiem kennen om hier een uitspraak over te kunnen doen.

Verder merk ik dat er voor veel mensen nogal wat verandert op vlak van vriendschappen nadat er kinderen kwamen.

BerichtGeplaatst: 08 apr 2008 09:44 
Gast schreef:
Gast schreef:

Volgens mij moet je Claus intiem kennen om hier een uitspraak over te kunnen doen.

Verder merk ik dat er voor veel mensen nogal wat verandert op vlak van vriendschappen nadat er kinderen kwamen.

Jij bent een dromer hoor!

BerichtGeplaatst: 08 apr 2008 10:20 
Die persoon heeft gelijk. Je moet Claus persoonlijk gekend hebben om over zijn vrienden te kunnen oordelen. Natuurlijk zullen er ook vakgenoten een klapke gedaan hebben op zijn afscheidsplechtigheid, dat is gewoon in die milieus.

BerichtGeplaatst: 08 apr 2008 16:00 
@ hierboven schreef:
Die persoon heeft gelijk. Je moet Claus persoonlijk gekend hebben om over zijn vrienden te kunnen oordelen. Natuurlijk zullen er ook vakgenoten een klapke gedaan hebben op zijn afscheidsplechtigheid, dat is gewoon in die milieus.

Hij had zich beter met zijn kinderen beziggehouden. Arthur verklaarde dat hj zijn vader amper zag!

BerichtGeplaatst: 09 apr 2008 07:17 
@ hierboven: hou dat gezaag voor de familie van Claus, daar heb ik niks mee te maken.

BerichtGeplaatst: 09 apr 2008 11:49 
Gast schreef:
@ hierboven: hou dat gezaag voor de familie van Claus, daar heb ik niks mee te maken.

Waarom antwoord geven. Moei je niet dan!

Pagina 1 van 4 [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur