|
|
|
|
|
|
|
|
Auteur |
Bericht |
Lobstercat
|
Berichttitel: Re: Communies en lentefeestjes Geplaatst: 15 apr 2013 16:18 |
|
Gast schreef: Voor eerste communicanten in de familie geven wij 50 euro. Voor eerst-communicanten van vrienden geven wij 30 euro. Voor plechtige-communicanten in de familie geven wij 75 euro. Voor plechtige-communicanten van vrienden geven wij 50 euro. Wij gaan enkel bij familie naar de communiefeesten, nooit bij vrienden. Voor een trouwer bekijk ik hoe onze band is. Ongeacht of we worden uitgenodigd, of niet uitgenodigd, receptie of heel het feest. Want ik ben nog altijd van mening dat je niet iedereen moet uitnodigen en niet iedereen zijn budget even groot (of klein) is om te feesten. Zo doen wij het en voor ons werkt dit Vind ik persoonlijk een hele goeie instelling!
_________________ ‘You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.’
|
|
|
|
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Communies en lentefeestjes Geplaatst: 15 apr 2013 21:25 |
|
Wij hebben voor de communie van mijn dochter een tuinfeest gegeven voor familie en vrienden. Het was ook met drinken en eten à volonté van een traiteur, met bediening. Eerlijk gezegd, ik heb van geen enkel koppel (mét kinderen mee) meer dan 50 euro gekregen hoor. De meeste gaven 50 euro per gezin, sommigen 30 euro of een cadeau van die waarde. Als ik hier bedragen van 100 en 150 euro lees, schrik ik wel.
|
|
|
|
|
kikii
|
Berichttitel: Re: Communies en lentefeestjes Geplaatst: 15 apr 2013 22:22 |
Geregistreerd: 23 maart 2008 12:34 Berichten: 28731 Woonplaats: Provincie Antwerpen
|
Mien schreef: Gast schreef: Ik heb toch al een paar keer voorgehad dat ze zeggen dat we uitgenodigd zijn voor het communieFEEST terwijl het dan een drankje met een stuk vlees op de BBQ is of de hele namiddag versnaperingen. Dan sta je daar met je duur cadeau en voel je je toch redelijk bedrogen.
Waarom voel je je bedrogen? Je geeft het cadeau toch voor het kind, niet voor wat er op je bord ligt? Mee eens. Ik heb ook graag een lekker bordje eten, maar is het chips dan is het ook zo. Het kind beslist dit niet en mag daar dus niet de dupe van zijn. Het bedrag blijft bij mij hetzelfde.
_________________ Zij die achter mijn rug spreken, staan op de juiste plaats om mijn gat te kussen!!!!
|
|
|
|
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Communies en lentefeestjes Geplaatst: 15 apr 2013 22:54 |
|
kikii schreef: Mien schreef: Gast schreef: Ik heb toch al een paar keer voorgehad dat ze zeggen dat we uitgenodigd zijn voor het communieFEEST terwijl het dan een drankje met een stuk vlees op de BBQ is of de hele namiddag versnaperingen. Dan sta je daar met je duur cadeau en voel je je toch redelijk bedrogen.
Waarom voel je je bedrogen? Je geeft het cadeau toch voor het kind, niet voor wat er op je bord ligt? Mee eens. Ik heb ook graag een lekker bordje eten, maar is het chips dan is het ook zo. Het kind beslist dit niet en mag daar dus niet de dupe van zijn. Het bedrag blijft bij mij hetzelfde. Inderdaad Kikii!
|
|
|
|
|
lvg
|
Berichttitel: Re: Communies en lentefeestjes Geplaatst: 16 apr 2013 10:38 |
|
Gast schreef: Eerlijk gezegd, ik heb van geen enkel koppel (mét kinderen mee) meer dan 50 euro gekregen hoor. De meeste gaven 50 euro per gezin, sommigen 30 euro of een cadeau van die waarde. Als ik hier bedragen van 100 en 150 euro lees, schrik ik wel. Vroeger kregen we meestal rond de 800-1000 befkes van elke tante+nonkel. Met de index zou dat natuurlijk wel wat stijgen, maar toch. Bij onze familie zou je toch ook niet op meer dan 50 euro per koppel moeten rekenen (tenzij het peter of meter was). Ik moet er wel bij zeggen dat ik bijna 30 neven en nichten heb. Die hebben allemaal hun eerste communie, plechtige communie gedaan en de jongsten zijn nog bezig met te trouwen en baby's te krijgen. Begin daar dan maar eens als tante/nonkel elke keer 100 euro te geven. Dan moet je al een weekendjob gaan zoeken om dat alleen te bekostigen. Het was trouwens de gewoonte dat de communicantjes van dat jaar een soort van 'scheurboekje' hadden waarin ze vanalle wenskadootjes schreven (bv. rugzak, 'geurtje' (simpel bloemenparfum), haarspeldjes, strips, gezelschapsspelletjes, briefpapier (want in die tijd had iedereen nog pennevriendjes ), stickerboekjes, cassettes (jaja, da's al zolang geleden ), etc.). Bij Kerst/Nieuwjaar gingen die scheurboekjes dan rond tussen de tantes/nonkels, en die scheurden er dan het kadootje uit dat ze zouden kopen voor jou. De ene tante gaf een communiefeest voor broer en zus samen in een voetbalkantine, met enkel koud buffet. Een andere tante gaf een communiefeest in een sjiek restaurant waarbij ze het viergangenmenu aan tafel kwamen brengen. Awel, die kinderen kregen van iedereen evenveel. Als kind vonden we trouwens het eerste soort feest het leukst: lekker ongedwongen en kiezen wat je wou eten.
|
|
|
|
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Communies en lentefeestjes Geplaatst: 16 apr 2013 17:32 |
|
lvg schreef: Gast schreef: Eerlijk gezegd, ik heb van geen enkel koppel (mét kinderen mee) meer dan 50 euro gekregen hoor. De meeste gaven 50 euro per gezin, sommigen 30 euro of een cadeau van die waarde. Als ik hier bedragen van 100 en 150 euro lees, schrik ik wel. Vroeger kregen we meestal rond de 800-1000 befkes van elke tante+nonkel. Met de index zou dat natuurlijk wel wat stijgen, maar toch. Bij onze familie zou je toch ook niet op meer dan 50 euro per koppel moeten rekenen (tenzij het peter of meter was). Ik moet er wel bij zeggen dat ik bijna 30 neven en nichten heb. Die hebben allemaal hun eerste communie, plechtige communie gedaan en de jongsten zijn nog bezig met te trouwen en baby's te krijgen. Begin daar dan maar eens als tante/nonkel elke keer 100 euro te geven. Dan moet je al een weekendjob gaan zoeken om dat alleen te bekostigen. Het was trouwens de gewoonte dat de communicantjes van dat jaar een soort van 'scheurboekje' hadden waarin ze vanalle wenskadootjes schreven (bv. rugzak, 'geurtje' (simpel bloemenparfum), haarspeldjes, strips, gezelschapsspelletjes, briefpapier (want in die tijd had iedereen nog pennevriendjes ), stickerboekjes, cassettes (jaja, da's al zolang geleden ), etc.). Bij Kerst/Nieuwjaar gingen die scheurboekjes dan rond tussen de tantes/nonkels, en die scheurden er dan het kadootje uit dat ze zouden kopen voor jou. De ene tante gaf een communiefeest voor broer en zus samen in een voetbalkantine, met enkel koud buffet. Een andere tante gaf een communiefeest in een sjiek restaurant waarbij ze het viergangenmenu aan tafel kwamen brengen. Awel, die kinderen kregen van iedereen evenveel. Als kind vonden we trouwens het eerste soort feest het leukst: lekker ongedwongen en kiezen wat je wou eten. Eigen neven en nichten? Die worden hier niet eens gevraagd. Jouw nichten en neven zijn toch geen nonkel/tante van de kinderen? Als er een receptie gegeven wordt zouden die hier gevraagd worden, maar zeker niet voor het feest, dat is voor de echt dichte familie.
|
|
|
|
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Communies en lentefeestjes Geplaatst: 16 apr 2013 17:37 |
|
Ik ga enkel in de familie naar communiefeesten en geef enkel aan die communicanten een geschenkje. De rest krijgt felicitaties met een kaartje. Voor mij blijft dit nl. in de eerste plaats een familiefeest, niet iets waar vrienden ook in betrokken moeten worden.
|
|
|
|
|
Mien
|
Berichttitel: Re: Communies en lentefeestjes Geplaatst: 16 apr 2013 17:55 |
|
Voor goeie vrienden hun kinderen/ kleinkinderen steek ik toch wat geld in de envelop samen met het kaartje, kennissen alleen een kaartje.
_________________ Some people can't function without negativity because bringing down others makes them feel better.
|
|
|
|
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Communies en lentefeestjes Geplaatst: 16 apr 2013 18:00 |
|
Wel, wij moeten dus naar 3 echte communiefeesten van vrienden. Ik vind dat ook raar want eelf doen we er niet aan mee en is het enkel voor dichte familie.
|
|
|
|
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Communies en lentefeestjes Geplaatst: 16 apr 2013 18:23 |
|
Gast schreef: Wel, wij moeten dus naar 3 echte communiefeesten van vrienden. Ik vind dat ook raar want eelf doen we er niet aan mee en is het enkel voor dichte familie. Ach, de communicant vindt het mss leuker om een feest te hebben waar veel vriendjes aanwezig zijn, dan tussen oudere nonkels en tantes aan tafel te zitten toch. Trouwens, als je niet graag gaat, heb je toch gauw een excuus gevonden
|
|
|
|
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Communies en lentefeestjes Geplaatst: 16 apr 2013 20:20 |
|
Gast schreef: Gast schreef: Wel, wij moeten dus naar 3 echte communiefeesten van vrienden. Ik vind dat ook raar want eelf doen we er niet aan mee en is het enkel voor dichte familie. Ach, de communicant vindt het mss leuker om een feest te hebben waar veel vriendjes aanwezig zijn, dan tussen oudere nonkels en tantes aan tafel te zitten toch. Trouwens, als je niet graag gaat, heb je toch gauw een excuus gevonden Ik heb toch niet gezegd dat ik niet graag ga. Het zijn goede vrienden en die hebben ons er graag bij. De trien met haar opbrengstfeest heeft pas over 2 jaar weer een lentefeest en dat zal zonder ons zijn.
|
|
|
|
|
fransebulldog12
|
Berichttitel: Re: Communies en lentefeestjes Geplaatst: 30 okt 2017 15:00 |
|
Gast schreef: Ik vind dit een heel moeilijke vraag. Onze dochter doet haar communie dit jaar, iedereen vraagt 'wat wil ze' , aangezien de feestdagen + verjaardag nog niet zo lang voorbij zijn heeft ze de frul die ze wil. Het zijn grotere dingen die ze graag wil, waar ze voor moet sparen, en mensen willen bijna geen geld geven.
Ze is blij met wat iedereen voorstelt, maar vroeg gisteren bij het slapengaan 'krijg ik dan van jullie wel een echt cadeau'.
Ik geef ook niet graag geld, maar geef dan een bon van een winkel naar keuze, zo weet je toch een beetje dat er iets nuttigs met je geld gedaan gaat worden. Check eens kadonation.com, dat is een website waar je eenvoudig online geld kan inzamelen voor een cadeau. Misschien vindt jouw dochter dat wel fijn !
|
|
|
|
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Communies en lentefeestjes Geplaatst: 31 okt 2017 15:10 |
|
Mijn man en ik hadden 3 petekinderen. Wij hebben voor alle 3 een fiets gekocht...Was niet in hetzelfde jaar Ja je begint met iets en er volgen hé... Plechtige communie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|