Het is nu 11 nov 2024 06:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 7 [ 100 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Trut van een moeder
BerichtGeplaatst: 28 jul 2015 20:23 
Mijn moeder heeft mijzelf en mijn broer bestolen voor 13000€ (verzekeringsgeld van dodelijk werkongeval vader) elk toen we minderjarig waren.
Zogezegd om te investeren in een huis in Spanje omdat dit toch wel meer opbrengt dan rente op een boekje.
Nu heeft ze het huis een paar jaar geleden verkocht voor 6 keer de investering, en van onze investering en opbrengst krijgen we geen cent.
Op correctionele is ze in de tijd vrijgesproken van verduistering omdat ze het toegaf (getekende verklaring van bij de gerechtelijke politie).
Maar nu zou ik zelfs niets meer wettelijk kunnen doen omdat ik 5j de tijd had na mijn 18j om mijn geld terug te vragen. Maar dat is nogal moeilijk hé als het zit in een huis!
Waar gaat de wereld toch naar toe? Alles voor de dieven en de slachtoffers hebben geen poot meer om op te staan....
Het strafste van al is dat madam leeft als god in frankrijk en 3x per jaar gedurende 6 weken naar Amerika trekt om die arme indianen kindjes te helpen terwijl haar eigen kinderen en kleinkinderen nix krijgen.
We zijn sinds ons 3 en 1 jaar geplaatst wegens ernstige verwaarlozing dus de relatie tussen ons is verre van bestaande.
Maar dit tart toch alle humane logica??

Berichttitel: Re: Trut van een moeder
BerichtGeplaatst: 29 jul 2015 07:03 
Ik begrijp niet dat jullie wettelijk niks ontvangen hebben want normaal komt dat bedrag op een geblokkeerd spaarboekje tot meerderjarigheid.

BerichtGeplaatst: 29 jul 2015 09:44 
wij hebben nog steeds wel een som gehad toen we 18 waren. Is aan het licht gekomen nadat onze pleeggezinnen ons niet meer ten laste konden aangeven. Ze had de boekjes veranderd van bank waar ze zogezegd de blokkeringsclausule waren vergeten op te zetten. Dus daarna is het terug geblokkeerd.
Feit is dat ze alles toe heeft gegeven en we nu na de verkoop van het huis, onze 60000€ elk niet wil teruggeven.
Wetende dat ze nog elke maand 800€ verzekeringsgeld trekt van iemand waar ze bijna van gescheiden was (moesten nog 1x tekenen).
En wetende dat ik elk weekend in mijn jeugd ging werken en gedurende de 3j dat ik bij haar heb gewoond, mijn volledige loon moest afgeven en wetende dat ze daarna nog eens met 5000€ van mijn spaargeld weg is.
Ne dikke dief ist, ma madam zal wel het wel opleven

BerichtGeplaatst: 29 jul 2015 10:15 
Triestig verhaal. Wat ik wel niet begrijp is dat je het eerst over 13 000 en daarna over 60 000 euro hebt. Nog iets wat ik niet begrijp is dat je ma de kans kreeg om die spaarboekjes van bank te veranderen. Mijn gedacht was dat de jeugdrechtbank hier beter toezicht op zou houden omdat het minderjarige kinderen zijn + dat jullie geplaatst waren. Men heeft het altijd over bescherming van de minderjarige maar als ik dit lees zijn dat loze woorden zonder betekenis en bescherming.

BerichtGeplaatst: 29 jul 2015 11:12 
Ze heeft 13000 genomen om te investeren in vastgoed. Daarom is ze ook vrijgesproken bij de correctionele. Dus na verkoop is onze opbrengst 60000.
Ja, het is inderdaad triestig ,zeker omdat ze ons nooit geholpen heeft. Vroeg eens om een laminaatvloer te sponseren en kreeg ecocheques

BerichtGeplaatst: 29 jul 2015 11:14 

Da's gewoon dikke pech hé. Er zullen altijd moeders zijn die hun kinderen gebruiken voor hun eigen gewin, triest dat je daar als kind weinig tegen kan beginnen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jul 2015 11:47 
Wat ik niet begrijp is dat er zo weinig controle door de jeugdrechtbank was. Deze hadden er toch op moeten toezien dat je moeder het geld niet zomaar kan gebruiken.

Mijn gehandicapte schoonbroer staat onder voogdij. Mijn schoonzus moet voor elke grotere aankoop (vb E Bike) een verzoek indienen bij het vredegerecht. Vb. Schoonbroer is binnenkort jarig en wil een groot feest. De vrederechter moest dit goedkeuren. Ook moet mijn schoonzus ieder jaar een lijst maken van de uitgaven en op het vredegerecht indienen. Na het overlijden van mijn schoonouders zijn ze zelfs heel de inboedel komen opschrijven. Zelfs absurde dingen zoals handdoeken en een WC borstel kwamen voor op de lijst.

BerichtGeplaatst: 29 jul 2015 11:54 

Tegenwoordig is dat gelukkig allemaal beter geregeld, maar vroeger liep dat wel eens mis zenne!
Een vriendin van mij is haar moeder verloren als kind, alle rekeningen van de ouders werden meteen geblokkeerd om de kinderen te 'beschermen'. Gevolg: om te kunnen overleven moest de papa de spaarrekeningen van de kinderen leeghalen... Zo'n dingen zullen nu niet meer zo gemakkelijk gebeuren.
Feit is wel dat een slachtoffer hier in België veel minder beschermd is, omdat daders zich nu eenmaal niet veel aantrekken van regels en slachtoffers wel...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jul 2015 19:12 
Ze had toestemming van de vrederechter om de boekjes te verplaatsen naar een andere bank met meer rente. Maar die vd bank was zo gecharmeerd dat ze de clausule er zogezegd vergeten op te zetten is en jarenlang mee gedaan heeft .
Ach mannekes, ik kan er ne boek over schrijven.
Het doet gewoon ongelofelijk veel pijn dat ze met ons en mijn fantastische dochtertjes niets inzit maar wel de grote jan uithangt in Amerika.

BerichtGeplaatst: 29 jul 2015 19:21 

Da's een fout van de bank dan, kan je daar niets mee doen?

Langs de andere kant: het is maar geld, het is niet eerlijk, maar het zal zich op een andere manier wel wreken. Karma, weet je wel ;) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jul 2015 19:31 
Gast schreef:
Wat ik niet begrijp is dat er zo weinig controle door de jeugdrechtbank was. Deze hadden er toch op moeten toezien dat je moeder het geld niet zomaar kan gebruiken.

Mijn gehandicapte schoonbroer staat onder voogdij. Mijn schoonzus moet voor elke grotere aankoop (vb E Bike) een verzoek indienen bij het vredegerecht. Vb. Schoonbroer is binnenkort jarig en wil een groot feest. De vrederechter moest dit goedkeuren. Ook moet mijn schoonzus ieder jaar een lijst maken van de uitgaven en op het vredegerecht indienen. Na het overlijden van mijn schoonouders zijn ze zelfs heel de inboedel komen opschrijven. Zelfs absurde dingen zoals handdoeken en een WC
borstel kwamen voor op de lijst.

Bij gehandicapten is dat zo.

BerichtGeplaatst: 29 jul 2015 19:34 
Lieve schreef:
Ze had toestemming van de vrederechter om de boekjes te verplaatsen naar een andere bank met meer rente. Maar die vd bank was zo gecharmeerd dat ze de clausule er zogezegd vergeten op te zetten is en jarenlang mee gedaan heeft .
Ach mannekes, ik kan er ne boek over schrijven.
Het doet gewoon ongelofelijk veel pijn dat ze met ons en mijn fantastische dochtertjes niets inzit maar wel de grote jan uithangt in Amerika.

Wat ook heel oneerlijk is bij geblokkeerde spaarboekjes is dat de ouders de rente mogen afhalen. Nu brengt geld weinig op maar in het verleden was dat anders.

BerichtGeplaatst: 29 jul 2015 21:02 

Het is moeilijk oordelen als men geen stukken ziet. Ik weet één ding zeker : normaliter worden de belangen van minderjarigen heel serieus genomen door de vrederechter. Elke bestuursdaad, hoe onbenullig ook, moet vooraf worden gemachtigd. En ook de banken zijn heel voorzichtig in hun transacties met minderjarigen. Vroeger had men zelfs nog de familieraad : 7 familieleden die advies moesten geven, en een toeziende voogd moesten aanstellen.

Het verhaal van opstartster is te onsamenhangend om iets zinnigs over te zeggen. Het komt eerder over als het verhaal van een hysterisch iemand dat overal spoken ziet. Dit topic staat terecht bij de "frustratie-topics".

BerichtGeplaatst: 30 jul 2015 06:58 
Carrera,
Het spijt me dat jij dat zo ziet maar als ik iets geleerd heb uit mijn leven van verwaarlozing, 3 instellingen, een pleeggezin en dan 3 jaar bij het mens zelf, is dat mensen zoals jij mijn energie niet waard zijn. Anders stuurde ik u graag mijn 40cm dikke jeugdzorg papieren
Als jij vindt dat ik spoken zie, dan kan ik je met veel zekerheid zeggen dat die van mij allang weg zijn. Anders zou ik nu niet in het leven staan waar ik nu ben.
Ik moet aan jou niets bewijzen, ik weet wat ik heb meegemaakt en gezien. Ik was erbij, jij niet

BerichtGeplaatst: 30 jul 2015 07:08 
Wat ook heel oneerlijk is bij geblokkeerde spaarboekjes is dat de ouders de rente mogen afhalen. Nu brengt geld weinig op maar in het verleden was dat anders.[/quote]

Dat is waar, en dat is de haar reden waarom ze het niet wil teruggeven maar op de 30000 euro die ik heb gehad op mijn 18e is die 13000 die ze heeft afgehaald niet echt de rente hé.
Zal op 18 augustus eindelijk iets meer weten, heb er een advocaat op gezet.
En ja er was een familieraad, die had beslist dat de gelden op een geblokkeerde rekening moesten gezet worden.
En nee, aan die bank kan ik niets meer beginnen, al die papaieren worden max10j bijgehouden. En dan heb ik nog het geld niet op die aan te vechten. Het heeft me nu al 700€ aan advocaat advies/opzoekwerk gekost.
Voor een of andere reden heeft ze geluk altijd aan haar kant, dus de hoop op karma is er niet meer. Maar ik weet wel dat als ze diep in haarzelf kijkt, ze weet dat ze alleen is. Dus aan haar de vraag of ze wel gelukkug is want dat ben ik wel.

Pagina 1 van 7 [ 100 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]