Het is nu 04 okt 2024 17:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 1 [ 9 berichten ] 

Auteur Bericht
 Berichttitel: Verlies
BerichtGeplaatst: 01 okt 2019 12:07 
Hoe ga je om met het verlies van je huisdier? Heb het er zo moeilijk mee, in januari men poes na 15 jaar moeten afgeven
Het verdriet is nog steeds enorm groot, kan haar niet vergeten. Huil dagelijks om haar, stom zeker maar kan er niet veel aan veranderen. Hebben jullie raad?

Berichttitel: Re: Verlies
BerichtGeplaatst: 01 okt 2019 12:14 
Gewoon denken dat zij geen traan om jou zou gelaten hebben. Een vaag gemis misschien, maar verder...?
Een hond zie je wel soms rouwen, maar een kat toch niet.
En btw, da's echt wel een gezegende leeftijd voor een kat. En ze heeft vermoedelijk een gelukkig leven gehad?
Is een nieuwe kitten in huis halen geen oplossing voor je gemis?

BerichtGeplaatst: 01 okt 2019 12:25 
Ja waarschijnlijk niet maar toch mis ik haar zo hard.
Ze had inderdaad een gelukkig leven, ze kwam uit een rot gezin waar ze mishandeld werd, bij ons werd ze op handen gedragen. Een nieuw kitten vervangt haar niet, kan geen enkel dier eigenlijk

BerichtGeplaatst: 01 okt 2019 12:29 

Dat is iets wat zijn tijd moet hebben en daar kan niemand je bij helpen, moet je alleen verwerken. Een nieuw katje kan zeker de andere niet vervangen maar kan een troost zijn.
Verleden jaar onze laatste kat laten inslapen en nu geen dieren meer, het verdriet is genoeg geweest.

BerichtGeplaatst: 01 okt 2019 12:40 

Denk ook niet dat een andere kat de oplossing zou zijn. Het tijd geven om het een plek te geven, denk ik dat het beste is, sterkte

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 okt 2019 19:33 
Al een paar keer meegemaakt, en na verloop van een paar maanden komt er steevast een nieuwkomer in huis. En dan begint de cirkel weer opnieuw.

BerichtGeplaatst: 01 okt 2019 20:07 

Gast schreef:
Hoe ga je om met het verlies van je huisdier? Heb het er zo moeilijk mee, in januari men poes na 15 jaar moeten afgeven
Het verdriet is nog steeds enorm groot, kan haar niet vergeten. Huil dagelijks om haar, stom zeker maar kan er niet veel aan veranderen. Hebben jullie raad?

Wel mijn laatste is vorig jaar gestorven, heb meermaals gezegd nooit meer en geen meer. Volgende week wanneer we terug thuis ga ik voor een nieuwe.kat. Ik kan er niet aan doen. Elke kat die ik voorbij loop laat mij bleoten. Mijn man was ook vast overtuigd nooit meer en hij sprak zelfs gisteren over 2 poezen.

BerichtGeplaatst: 16 nov 2019 00:35 
Gast schreef:

Hoe gaat het intussen me je?

Late reactie maar ik zie het nu pas staan. Ik denk dat gemis en verdriet samen gaan. Bij een huisdier heb je na zoveel jaar een bepaalde routine. 's Morgens uitlaten, eetbakje vullen, tussendoor een koekje en een aai geven, .... .

BerichtGeplaatst: 21 nov 2019 00:04 
Gast schreef:
Gewoon denken dat zij geen traan om jou zou gelaten hebben. Een vaag gemis misschien, maar verder...?

:roll:

Pagina 1 van 1 [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]