Het is nu 09 sep 2024 00:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 19 van 19 [ 272 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Vluchtmisdrijf: gedronken, niet verzekerd, niet gekeurd,
BerichtGeplaatst: 03 sep 2024 16:48 

Citaat:
“Ik heb zoveel spijt. Spijt voor Joyce en Wim. Spijt voor hun kinderen, voor hun ouders.” Een emotionele L.W. (36), deze ochtend in de politierechtbank van Mechelen. Op een trouw in september 2022 had de man aan het koppel beloofd bob te zijn, maar op de terugweg reed hij met 138 km/u en 1,83 promille in zijn bloed recht op een rotonde. Joyce en Wim overleefden de zware klap niet. “Ik heb die baan volledig verkeerd ingeschat.”
Volledig artikel HLN
Als dát zijn verdediging is (baan verkeerd ingeschat), mag hij de zwaarste straf krijgen! De 'verkeerde inschatting' was dat hij gedronken had, dat hij te snel reed, en dat dan nog terwijl hij bob ging zijn?!?
Wanneer ik bob ben, drink ik wel eens één of 2 dingen met alcohol op een hele avond, maar niet meer dan dat. Als hij niet kan toegeven dat dat ongeluk gebeurd is omdat hij roekeloos en zat aan het rijden was, komt het bij mij over dat hij enkel spijt heeft voor zichzelf en de gevolgen voor hem...
Als hij niet gedronken had en tegen 70 dat rond punt opgeknald was, dan kon er gesproken worden van een noodlottig ongeval, van de baan verkeerd inschatten.

Profiel  

Berichttitel: Re: Vluchtmisdrijf: gedronken, niet verzekerd, niet gekeurd,
BerichtGeplaatst: 03 sep 2024 22:53 
Ik ben meestal bob want alcohol is niet echt mijn ding. Voor mij is er nu eens weinig of niks lekker aan en daarom mogen die graag wel iets drinken dat doen. De hoeveelheid alcohol die iemand drinkt voor hij te dronken is om deftig te sturen hangt wel af van verschillende factoren. Het gewicht van de persoon en of die regelmatig drinkt. Ik ken er waar ik nog gerust bij in de auto zou durven kruipen als die verschillende sterke bieren op hebben. Om die reden zou ik kunnen geloven dat er een inschattingsfout de oorzaak zou zijn. Feit is dat je maar een bepaald promille in je bloed mag hebben en dat dit de wet is.

Ik praat drinken en snel rijden absoluut niet goed. Voor mij is het onbegrijpelijk dat mensen met verschillende drankjes op en die duidelijk onder invloed zijn nog met de auto rijden. Gelukkig zijn de meesten wel slim genoeg om een taxi te bellen of iemand op te bellen om hun te komen ophalen.

Feit is dat het een ongeval met dramatische gevolgen was. Voor de bestuurder is dit nu al een levenslange straf om hiermee te moeten leven ongeacht welke straf hij hiervoor gaat krijgen. Voor mezelf zou het zeker psychologisch ondraaglijk zijn om verder te leven met de gedachte dat er 2 personen gestorven zouden zijn door mijn foute gedrag en dat hierdoor 2 kindjes wees geworden zijn.

Pagina 19 van 19 [ 272 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]