Citaat:
“Ik heb zoveel spijt. Spijt voor Joyce en Wim. Spijt voor hun kinderen, voor hun ouders.” Een emotionele L.W. (36), deze ochtend in de politierechtbank van Mechelen. Op een trouw in september 2022 had de man aan het koppel beloofd bob te zijn, maar op de terugweg reed hij met 138 km/u en 1,83 promille in zijn bloed recht op een rotonde. Joyce en Wim overleefden de zware klap niet. “Ik heb die baan volledig verkeerd ingeschat.”
Volledig artikel HLNAls dát zijn verdediging is (baan verkeerd ingeschat), mag hij de zwaarste straf krijgen! De 'verkeerde inschatting' was dat hij gedronken had, dat hij te snel reed, en dat dan nog terwijl hij bob ging zijn?!?
Wanneer ik bob ben, drink ik wel eens één of 2 dingen met alcohol op een hele avond, maar niet meer dan dat. Als hij niet kan toegeven dat dat ongeluk gebeurd is omdat hij roekeloos en zat aan het rijden was, komt het bij mij over dat hij enkel spijt heeft voor zichzelf en de gevolgen voor hem...
Als hij niet gedronken had en tegen 70 dat rond punt opgeknald was, dan kon er gesproken worden van een noodlottig ongeval, van de baan verkeerd inschatten.