Het is nu 03 sep 2014 01:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 2 van 3 [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: verjaardagsfeestje 10 jarige ideeen?
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 23:36 

OK, maar nogmaals, waar eindigt dat ? En wat met ouders die zich dit niet kunnen permitteren ? Hierboven zegt iemand dat je thuis ook eten en drank moet aanbieden, maar ik zou moeten verkeerd zijn, maar ik meen dat een glas cola of limo thuis net ietske goeikoper is dan in een horeca-gelegenheid...

En neen, ik zeg dat niet omdat wij te gierig zijn/waren om hiervoor geld uit te geven. Langs ons kanten vinden de mama's het nog fijn om zelf iets te bakken, zelf te zorgen voor wat animatie en spelletjes, desnoods bij warm weer samen een wandeling te maken... ;)

BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 23:39 

Carrera schreef:
OK, maar nogmaals, waar eindigt dat ? En wat met ouders die zich dit niet kunnen permitteren ? Hierboven zegt iemand dat je thuis ook eten en drank moet aanbieden, maar ik zou moeten verkeerd zijn, maar ik meen dat een glas cola of limo thuis net ietske goeikoper is dan in een horeca-gelegenheid...

En neen, ik zeg dat niet omdat wij te gierig zijn/waren om hiervoor geld uit te geven. Langs ons kanten vinden de mama's het nog fijn om zelf iets te bakken, zelf te zorgen voor wat animatie en spelletjes, desnoods bij warm weer samen een wandeling te maken... ;)

Daar is ook niets fout mee. Het kan beide leuk zijn.
Iedereen moet het gewoon voor zichzelf uitmaken.
Hier vroegen ze tips voor een feestje buiten huis, et voila, ik heb dat gegeven ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 23:44 
Carrera schreef:

Eten en drank en een activiteit, of anders is dat ook geen feestje voor mannekes van 10. Dus ook materiaal om iets te maken of een film of iets anders dat er net iets meer van maakt dan eens een namiddag komen spelen. Ik vind ook niet dat je niets zou moeten doen omdat er ouders zijn die dat niet kunnen betalen. Hun kinderen kunnen er alleen maar van profiteren dat zo'n activiteit via vriendjes wel eens kan.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 23:48 
Carrera schreef:

Het ene sluit het andere niet uit. Zwembad en klimzaal zijn betaalbaar, je mag er zelfgebakken pannenkoeken of taart meenemen en koopt er in het cafetaria een drankje bij. Wandeling is leuk, maar niet als het regent, want er zijn altijd kinderen die geen waterdichte regenjas meebrengen. Dat risico wil ik op een verjaardagfeestje niet lopen.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 23:51 

Zeg, ik heb daar allemaal niets op tegen hé, don't shoot me ;)

Ik zeg alleen maar dat het even gezellig kan zijn thuis, eigen activiteiten, samen een wandeling, samen eens naar het speelpleintje in de buurt en er picknikken enz...

Het komt mij voor dat het vooral gedaan wordt omdat men er vooraf, tijdens, en nadien geen werk zou aan hebben. Geen prob hoor, maar zeg dan zoals het is... ;)

BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 23:54 
Is dat dan zo'n zonde als je het ff rap en zonder kuisen geregeld wil zien ;-)

BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 23:55 

Gast schreef:

Luie trien ! :mrgreen:

Ba neen, dat is geen zonde, ieder doet wat die zelf meent die het beste is. Of het makkelijkste :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 17 jan 2012 00:00 

Gast schreef:

Maar nee :rofl:
Het ene is lui, maar moet kunnen, het andere is goed voor de economie.
Dus beide zijn top.
Als er maar feestjes gegeven worden :hurray:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jan 2012 00:03 
Dat dacht ik ook ;)
Al moet ik zeggen dat ze hier liever eens niet thuis bleven rondhangen op een verjaardagfeestje. Vriendjes komen zo ook spelen en vanaf een jaar of 10 vonden ze zelf iets doen (en een activiteit kiezen) toch leuker dan geëntertaind worden thuis.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2012 01:15 
Hier worden de feestjes ook steeds thuis georganiseerd. Altijd heel gezellig en niet de stress van zo'n drukke, groezelige binnenspeeltuin waar op hetzelfde moment nog vele andere feestjes doorgaan. Onze kinderen verjaren in de zomer en we hebben tot nu toe altijd geluk gehad met het weer en hebben telkens een springkasteel gehuurd. Onze kinderen zijn wel jonger dan tien. Maar ze mogen ook in de living, op de kamers....op die dagen mag er hier eens echt rommel worden gemaakt! :)

In mijn tijd gingen de feestjes ook gewoon thuis door. Wij amuseerden ons te pletter, ook op tien jaar. En ik verjaar in de winter! Alle activiteiten vonden dus binnen plaats. Entertaining was niet nodig, wij vermaakten onszelf. Ik bereidde als kind mijn feestjes altijd voor en stak dan bv.zoektochten met vraagjes in elkaar (door de slaapkamers) ;) We staken ook in kleine groepjes toneeltjes in elkaar en brachten die dan achteraf voor de hele groep! enzoverder... Hele mooie herinneringen! :D

BerichtGeplaatst: 17 jan 2012 08:02 
Men gaat inderdaad steeds verder.
Onlangs nog in de 2e kleuterklas, zoontje jarig en ipv een gewoon pannekoekenfeestje ofzoiets te houden thuis met enkele klasgenootjes trekken die ouders met de ganse klas richting Plopsa Indoor in Hasselt.
En zoals ouders hun kind anders afzetten aan de speeltuin ofzo bij een feestje moesten die ouders nu hun kind tot aan Plopsa Indoor brengen.
Heel veel rond te doen geweest aan de schoolpoort want niet iedereen kan zomaar z'n kind naar Hasselt brengen, maar die kinderen waren wel gek gemaakt door de naam Plopsa.

Ach, te gek om los te lopen tegenwoordig allemaal.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2012 09:10 
Carrera schreef:

Ik heb dat eens uitgerekend en je maakt winst door zo'n feestje te geven in een binnenspeeltuin hoor.
Hier kost dat 8,5€ per kind. De meesten brengen cadeautjes mee van rond de 15€. Die verjaardagsfeestjes brengen dus geld op iplv er te kosten ;)
Drie uur spelen en een pannenkoek en een drankje (de meeste mama's hebben nog flesjes water mee van thuis) en geen opkuis en de mama's 3 uurtjes op hun gemak. Niet zo moeilijk om daar een feestje te geven he.
Ik zeg niet dat het niet mag en niet kan want de kids amuseren zich daar te pletter maar dat idee dat zo'n feestje duur is, is toch verkeerd hoor.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2012 10:00 
Gast schreef:
Hier worden de feestjes ook steeds thuis georganiseerd. Altijd heel gezellig en niet de stress van zo'n drukke, groezelige binnenspeeltuin waar op hetzelfde moment nog vele andere feestjes doorgaan. Onze kinderen verjaren in de zomer en we hebben tot nu toe altijd geluk gehad met het weer en hebben telkens een springkasteel gehuurd. Onze kinderen zijn wel jonger dan tien. Maar ze mogen ook in de living, op de kamers....op die dagen mag er hier eens echt rommel worden gemaakt! :)

In mijn tijd gingen de feestjes ook gewoon thuis door. Wij amuseerden ons te pletter, ook op tien jaar. En ik verjaar in de winter! Alle activiteiten vonden dus binnen plaats. Entertaining was niet nodig, wij vermaakten onszelf. Ik bereidde als kind mijn feestjes altijd voor en stak dan bv.zoektochten met vraagjes in elkaar (door de slaapkamers) ;) We staken ook in kleine groepjes toneeltjes in elkaar en brachten die dan achteraf voor de hele groep! enzoverder... Hele mooie herinneringen! :D

Een springkasteel is ook niet gratis he ;-)

BerichtGeplaatst: 17 jan 2012 10:07 
Gast schreef:
Onlangs nog in de 2e kleuterklas, zoontje jarig en ipv een gewoon pannekoekenfeestje ofzoiets te houden thuis met enkele klasgenootjes trekken die ouders met de ganse klas richting Plopsa Indoor in Hasselt.
En zoals ouders hun kind anders afzetten aan de speeltuin ofzo bij een feestje moesten die ouders nu hun kind tot aan Plopsa Indoor brengen.
Heel veel rond te doen geweest aan de schoolpoort want niet iedereen kan zomaar z'n kind naar Hasselt brengen, maar die kinderen waren wel gek gemaakt door de naam Plopsa.

Ja, dat is vervelend. Ik moet zeggen dat wij ook voor vervoer zorgden als zo'n feestje niet thuis plaatsvond. Afspreken met een extra chauffeur is niet zo moeilijk he - en voldoende want ze nodigden enkel hun beste vrienden uit, niet heel de klas. Hebben we ook nog gedaan, maar hun conclusie was dat ze dan toch in kliekjes begonnen te spelen en dat dit vaak meer ruzie gaf dan wat anders. Er zijn er altijd die zichzelf op een ander en in een grote groep niet in de hand weten te houden... en dat vonden ze verschieten en niet leuk.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2012 13:33 
Gast schreef:
Onlangs nog in de 2e kleuterklas, zoontje jarig en ipv een gewoon panneNkoekenfeestje ofzoiets te houden thuis met enkele klasgenootjes trekken die ouders met de ganse klas richting Plopsa Indoor in Hasselt.

Pagina 2 van 3 [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]