Het is nu 07 okt 2024 11:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1723 van 1724 [ 25854 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 1720, 1721, 1722, 1723, 1724  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Waar ik vandaag triest/kwaad/geërgerd om werd.
BerichtGeplaatst: 20 jun 2024 23:03 

Eerst zo pesten dat ze hem tot zelfmoord dreven, maar dat was blijkbaar nog niet genoeg???
Zo'n jongeren horen niet thuis in onze maatschappij, en de ouders zijn daar toch ook stevig de fout ingegaan met hun opvoeding, of het gebrek eraan. Hoe kunnen die zo hard ontsporen?
Een totaal gebrek aan schuldgevoel of zelfs geen minimum aan schuldinzicht wanneer je iemand de dood hebt ingejaagd, vind ik al problematisch. Zelfs dan zou ik mij al afvragen of zo een jongere ooit nog in onze maatschappij zou kunnen terugkomen, laat staan wanneer ze daar nog eens dit soort lijkschennis bovenop doen :? .
Geen enkele ouder zou zijn kind mogen verliezen door zo'n pestgedrag, die klap alleen is al zo erg...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jun 2024 12:27 

Een briefje in de brievenbus voor een aangetekende zending, die ik een dorp verder moet gaan ophalen. Ik was verdorie thuis!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jun 2024 14:49 
Emmeke schreef:
Een briefje in de brievenbus voor een aangetekende zending, die ik een dorp verder moet gaan ophalen. Ik was verdorie thuis!

Niet leuk als de bel werkt en de postbode voor zijn gemak een briefje in je bus steekt.

BerichtGeplaatst: 30 jun 2024 12:13 

Pff, kheb mij de rest van de dag en nacht dus zitten afvragen wat die aangetekende zending zou kunnen zijn, toch een beetje ongerust omdat ik echt geen idee had wat het zou kunnen zijn. Bleek het een herberekening van de belastingen te zijn :roll: . Geen idee waarom ze dat aangetekend versturen, met al hun e-boxen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 jun 2024 12:17 
Emmeke schreef:
Pff, kheb mij de rest van de dag en nacht dus zitten afvragen wat die aangetekende zending zou kunnen zijn, toch een beetje ongerust omdat ik echt geen idee had wat het zou kunnen zijn. Bleek het een herberekening van de belastingen te zijn :roll: . Geen idee waarom ze dat aangetekend versturen, met al hun e-boxen.
Geld teveel zeker? :roll:

BerichtGeplaatst: 09 jul 2024 12:14 

Citaat:
Nieuwe brug over E40 in Drongen kostte 8 miljoen euro, maar vrachtwagens rijden er zich vast: “Smalle wegprofiel geeft onveilige situaties”
Ze ligt er pas sinds eind mei, maar in Drongen blijkt de nieuwe brug over de E40 niet breed genoeg. De brug vormt de verbinding tussen de industriezone Baarle en het op- en afrittencomplex Drongen op de E40, en toch rijden vrachtwagens er zich vast. Het Agentschap Wegen en Verkeer plaatst alvast verkeersborden.
Volledig artikel HLN
8 miljoen euro voor een verbindingsweg naar een industriezone waar vrachtwagens niet veilig over geraken... Eigenlijk zouden ze dat volledig bedrag moeten terugvorderen van het architectenbureau dat dat getekend heeft!
En als ze dat ineens voor alle wegenwerken zouden doen waar duidelijk iets mis mee is achteraf, zouden we volgens mij snel een veel beter wegennet hebben! De kwaliteit trekt vaak op niks, putten en slijtage soms zelfs al binnen het jaar, dat zijn dingen die niet zouden mogen gebeuren. Maar ja, als de aannemer op voorhand weet uit welk stuk ze een staal gaan nemen om de kwaliteit te controleren, of zelf mag bepalen waar een staal genomen mag worden, vraagt men om problemen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 jul 2024 23:44 
De fout hiervan ligt bij het studiebureau die de brug uittekende. Vermoedelijk hebben ze enkel rekening gehouden met de breedte van 2 vrachtwagens en niet met de nodige draaicirkel. Een grote blamage en weggesmeten geld. Of ze voor de schade iets kunnen recupereren is de vraag want vermoedelijk zijn de plannen goedgekeurd door de wegbeheerder.

BerichtGeplaatst: 10 jul 2024 12:40 
Ongelooflijk hoeveel mensen er schade hebben na het onweer van gisteren. Beelden van hoogspanningspalen die als lucifers bijeen plooiden heb ik nooit gezien. Hier zijn bijna alle bloemen in de tuin gesneuveld door de hagel en wind maar dat is het minste van mijn zorgen.

BerichtGeplaatst: 10 jul 2024 19:10 

Citaat:
Baby overleden nadat tak op kinderwagen valt: park was nog open toen noodweer losbarstte
In het Wolvendaalpark in de Brusselse gemeente Ukkel is dinsdagmiddag een baby van twee maanden oud overleden nadat een tak op de kinderwagen terechtkwam tijdens het noodweer. Dat bevestigt Boris Dilliès (MR), burgemeester van Ukkel. Het park was nog open toen de moeder en haar kind er een wandeling maakten.
Volledig artikel HLN
Zo erg, zo jong...
Het onweer was er wel sneller dan verwacht, het was enorm hevig, maar toch... hoe komt iemand erbij om te gaan wandelen in een park/bos wanneer er zo'n weer voorspeld wordt?
Natuurlijk zou je ook verwachten dat ze dat park sneller zouden sluiten wanneer blijkt dat het onweer er sneller zou zijn, maar je mag toch ook verwachten dat mensen hun gezond verstand gebruiken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 jul 2024 20:11 
Niet iedereen volgt het weerbericht. Gisterenmiddag zei iemand het tegen mij anders had ik het niet geweten dat er noodweer op komst was. Omdat de man die het zei een grapjas is dacht ik dat het weer een van zijn grapjes was om het werktempo te verhogen. Ik ben niet wereldvreemd maar heb de afgelopen dagen buiten gewerkt. In de auto luisterde ik naar een CD en als ik thuis kwam nam ik snel en bad en ging slapen.

BerichtGeplaatst: 10 jul 2024 20:28 

Maar normaal gezien hangt dat toch al uit aan de ingang van het park, staan de hekken vaak al klaar? Met een bericht dat het afgesloten gaat worden op een bepaald uur door het weer? Of praat je met iemand, en zoiets is dan toch vaak een onderwerp dat aan bod komt?
Het gebeurt bij mij ook dat ik eens een dag geen nieuws of weerbericht hoor, maar er was nu zelfs een BE-alert verstuurd per mail, per sms heb ik niks ontvangen. Ik denk ook dat ik iemand met een buggy of kinderwagen zou aanspreken en zeggen dat er onweer verwacht wordt als ik die een park zou zien ingaan.
Ach, ik word er gewoon triest van, dit had gewoon voorkomen kunnen worden naar mijn gevoel...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 jul 2024 23:53 
Klopt dat dit wss voorkomen had kunnen worden.... . Het is triest.

BerichtGeplaatst: 12 jul 2024 23:45 

Citaat:
Waarom Waalse regering werkloosheid in tijd wil beperken. Boekhouder José is al 14 jaar werkloos: “1.400 euro uitkering, dat is niet genoeg”
José* is 57, boekhouder van opleiding, en leeft al 14 jaar van een werkloosheidsuitkering van 1.400 euro. “Dat is niet genoeg. Als ik zie hoe hoog de huur en kosten tegenwoordig zijn, hoe moet je dat doen?”, vraagt hij zich luidop af in Sudinfo. En dat de Waalse coalitiepartners de werkloosheidsuitkering willen beperken tot twee jaar, levert José extra kopzorgen op.
Volledig artikel HLN
Da's toch echt wel een verkeerde instelling dat die mens heeft... Een boekhouder die al 14 jaar werkloos is??? Hij is dus al aan de dop van zijn 43 jaar, in een knelpuntberoep! Dat hij nu, na 14 jaar profiteren en niks doen, geen job vindt, is niet onlogisch: hij is niet meer mee ondertussen. Maar met een opfriscursus kan dat zo opgelost worden, als hij zou willen. Maar hij heeft kopzorgen omdat hij schrik heeft dat hij niet langer gaat kunnen doppen, niet omdat hij geen job vindt. Allez, hij moet zelfs geen goeie boekhouder zijn om ergens een job te vinden, ze zijn al blij met iemand die gewoon de basis kent!
Uit de lezersreacties kan ik afleiden dat hij geen job vindt omdat hij van het openbaar vervoer afhankelijk is, is hij nog maar kort begonnen met solliciteren en solliciteert hij telefonisch :scratch: .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 jul 2024 00:03 
Het zou me niet verbazen dat hij oorspronkelijk bewust werkloos is gebleven. Als het klopt dat hij enkel telefonisch solliciteert geeft mij het gevoel dat het een speciale man is met eigen principes en daar niet van afwijkt.

BerichtGeplaatst: 18 jul 2024 08:17 
Emmeke schreef:
Citaat:
Baby overleden nadat tak op kinderwagen valt: park was nog open toen noodweer losbarstte
In het Wolvendaalpark in de Brusselse gemeente Ukkel is dinsdagmiddag een baby van twee maanden oud overleden nadat een tak op de kinderwagen terechtkwam tijdens het noodweer. Dat bevestigt Boris Dilliès (MR), burgemeester van Ukkel. Het park was nog open toen de moeder en haar kind er een wandeling maakten.
Volledig artikel HLN
Zo erg, zo jong...
Het onweer was er wel sneller dan verwacht, het was enorm hevig, maar toch... hoe komt iemand erbij om te gaan wandelen in een park/bos wanneer er zo'n weer voorspeld wordt?
Natuurlijk zou je ook verwachten dat ze dat park sneller zouden sluiten wanneer blijkt dat het onweer er sneller zou zijn, maar je mag toch ook verwachten dat mensen hun gezond verstand gebruiken?

Ik weet dat toch niet. Achteraf is dat allemaal snel gezegd. Maar beeld je in: je woont op een appartement in een grootstad. Het is al wekenlang slecht weer geweest. Op het weerbericht werd verteld dat het tot 17 u mooi ging zijn, het weer dan zou omslaan en men dan de parken en bossen zou sluiten.
Mama neemt dat voor waar aan en denkt “ik ga na de middagdut van de peuter nu echt nog eens naar buiten, zodat hij/zij kan spelen”. Toen ze vertrok was er hoogstwaarschijnlijk nog geen zuchtje wind.

Pagina 1723 van 1724 [ 25854 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 1720, 1721, 1722, 1723, 1724  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]