|
|
|
|
|
|
|
|
Auteur |
Bericht |
Gast
|
Berichttitel: Re: Vluchtmisdrijf: gedronken, niet verzekerd, niet gekeurd, Geplaatst: 09 jul 2019 16:25 |
|
Goh, ik drink meestal wel een glaasje (of 2 hangt er vanaf) in het begin van de avond en dan stopt het. Maar als ik weet dat ik bv na een uur of 2 weer in de auto moet stappen, zal ik dat nu niet doen. Stel dat ik een aperitief heb gedronken en iemand moet gaan afhalen, dan zal ik dat eerder aan een ander vragen.
Ik rij niet graag met een ijl gevoel rond en dat kan ik zelfs hebben na 1 glas wijn. Dat wil wel niet zeggen dat ik dan al dronken ben.
|
|
|
|
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Vluchtmisdrijf: gedronken, niet verzekerd, niet gekeurd, Geplaatst: 09 jul 2019 17:37 |
|
Het is belachelijk dat men nu door de fratsen van Van Dijck nultolerantie wil invoeren. Het gros van de bevolking houdt rekening met de 0,5 en tot die limiet zullen er weinig zatten rondlopen. Van mij mogen ze deze limiet behouden zodat diegenen die willen toch nog van een glaasje kunnen genieten. Voor mij persoonlijk maakt het weinig verschil hoeveel men mag drinken want ik ben steeds bob omdat iedereen weet dat ik niet drink tenzij de waterkes er langs mijn oren uitkomt dan durf ik wel eens een half pintje drinken voor de afwisseling.
|
|
|
|
|
Emmeke
|
Berichttitel: Re: Vluchtmisdrijf: gedronken, niet verzekerd, niet gekeurd, Geplaatst: 10 jul 2019 11:48 |
|
Citaat: Een 42-jarige vrouw uit Eigenbrakel is veroordeeld tot een rijverbod van zes maanden nadat ze op 6 mei 2018 de 44-jarige Devid Cools uit Olmen doodreed. De vrouw had een zestal glazen champagne gedronken. Ze herinnert zich niets meer van het ongeval.
Die bewuste zomerdag genoten zowel beklaagde als slachtoffer apart van een stralende dag. Zij ging naar een communiefeest, hij maakte een ritje op de Vespa met twee vrienden. Op de eerste twee brommers zaten een man met een kind en een vrouw met een kind. Devid zat alleen op de derde brommer. De drie waren vrienden en collega’s bij Tessenderlo Chemie. Rond 18.30 uur vertrok de vrouw op het communiefeest omdat ze zich niet zo lekker voelde. Het noodlot bracht hen vervolgens samen. Volledig artikel HLNAllez ja, laten we een nultolerantie invoeren, want deze vrouw kon na 1 glas champagne (dat ze dronk terwijl ze medicatie nam) niet meer neen zeggen tegen de volgende 5 glazen ! Want 'mogelijk' zorgde de alcohol ervoor dat ze trager reageerde... En 'beklaagde is een tengere vrouw, ik kan me niet van indruk ontdoen dat die glazen effect hadden op haar rijgedrag'. Zou het, na 6 glazen op misschien 3 uurtjestijd, terwijl ze aan medicatie zit die blijkbaar niet met alcohol mag gecombineerd worden???
_________________ Judging a person does not define who they are It defines who you are.
|
|
|
|
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Vluchtmisdrijf: gedronken, niet verzekerd, niet gekeurd, Geplaatst: 10 jul 2019 11:50 |
|
Emmeke schreef: Citaat: Een 42-jarige vrouw uit Eigenbrakel is veroordeeld tot een rijverbod van zes maanden nadat ze op 6 mei 2018 de 44-jarige Devid Cools uit Olmen doodreed. De vrouw had een zestal glazen champagne gedronken. Ze herinnert zich niets meer van het ongeval.
Die bewuste zomerdag genoten zowel beklaagde als slachtoffer apart van een stralende dag. Zij ging naar een communiefeest, hij maakte een ritje op de Vespa met twee vrienden. Op de eerste twee brommers zaten een man met een kind en een vrouw met een kind. Devid zat alleen op de derde brommer. De drie waren vrienden en collega’s bij Tessenderlo Chemie. Rond 18.30 uur vertrok de vrouw op het communiefeest omdat ze zich niet zo lekker voelde. Het noodlot bracht hen vervolgens samen. Volledig artikel HLNAllez ja, laten we een nultolerantie invoeren, want deze vrouw kon na 1 glas champagne (dat ze dronk terwijl ze medicatie nam) niet meer neen zeggen tegen de volgende 5 glazen ! Want 'mogelijk' zorgde de alcohol ervoor dat ze trager reageerde... En 'beklaagde is een tengere vrouw, ik kan me niet van indruk ontdoen dat die glazen effect hadden op haar rijgedrag'. Zou het, na 6 glazen op misschien 3 uurtjestijd, terwijl ze aan medicatie zit die blijkbaar niet met alcohol mag gecombineerd worden??? 'het noodlot bracht hen samen'. Andere woordkeuze precies dan in het andere geval...
|
|
|
|
|
Emmeke
|
Berichttitel: Re: Vluchtmisdrijf: gedronken, niet verzekerd, niet gekeurd, Geplaatst: 10 jul 2019 11:52 |
|
Idd, want het was ook een tengere vrouw hé, en die 'ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de alcohol effect had op haar rijgedrag', da's ook wel het understatement van de eeuw!
_________________ Judging a person does not define who they are It defines who you are.
|
|
|
|
|
Emmeke
|
Berichttitel: Re: Vluchtmisdrijf: gedronken, niet verzekerd, niet gekeurd, Geplaatst: 10 jul 2019 13:38 |
|
Citaat: Aan de Spoorwegstraat in Zele is een bestelwagen aangereden door een trein. De vier inzittenden van de bestelwagen geraakten gewond, één van hen verkeert in kritieke toestand. Er is geen treinverkeer mogelijk tussen Lokeren en Dendermonde. De 20-jarige bestuurder had geen rijbewijs, dat werd bevestigd door het parket. Volledig artikel HLNEen Pool zonder rijbewijs die hier zit rond te rijden in een busje, waarschijnlijk ook niet verzekerd en gekeurd? In Polen heb je ook slagbomen en mag je daar ook niet langs slalommen, je moet zelfs geen rijbewijs hebben om dat te weten. Dat ze eens beginnen met mensen die niet mogen rijden van de baan te houden met al hun camera's overal!
|
|
|
|
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Vluchtmisdrijf: gedronken, niet verzekerd, niet gekeurd, Geplaatst: 10 jul 2019 15:50 |
|
Emmeke schreef: Citaat: Aan de Spoorwegstraat in Zele is een bestelwagen aangereden door een trein. De vier inzittenden van de bestelwagen geraakten gewond, één van hen verkeert in kritieke toestand. Er is geen treinverkeer mogelijk tussen Lokeren en Dendermonde. De 20-jarige bestuurder had geen rijbewijs, dat werd bevestigd door het parket. Volledig artikel HLNEen Pool zonder rijbewijs die hier zit rond te rijden in een busje, waarschijnlijk ook niet verzekerd en gekeurd? In Polen heb je ook slagbomen en mag je daar ook niet langs slalommen, je moet zelfs geen rijbewijs hebben om dat te weten. Dat ze eens beginnen met mensen die niet mogen rijden van de baan te houden met al hun camera's overal! Morgen is men dat al vergeten. Moest het een NVA-er zijn, het was iets anders. Waarom geen nultolerantie voor rijden zonder rijbewijs? Betrapt = in beslagname van de auto, ook al is die van iemand anders. En ja, je moet dat vragen voor je die uitleent.
|
|
|
|
|
Emmeke
|
Berichttitel: Re: Vluchtmisdrijf: gedronken, niet verzekerd, niet gekeurd, Geplaatst: 02 okt 2019 16:55 |
|
Citaat: Een 44-jarige wegpiraat uit Menen is in de Brugse politierechtbank voor de 43ste keer veroordeeld. Wim B. werd eerder dit jaar nog veroordeeld tot 6 jaar cel voor het veroorzaken van een ongeval waarbij twee mensen om het leven kwamen. Deze keer stond de doodrijder terecht voor het niet inleveren van zijn rijbewijs na een rijverbod. Volledig artikel HLNVersta ik dat nu goed? Vorig jaar vermoordde hij 2 mensen met zijn wagen (terwijl hij een rijverbod had en juist uit de gevangenis was), hij werd hiervoor veroordeeld 'eerder dit jaar'. Na dat dodelijk ongeval en voor die veroordeling, zat hij al in de gevangenis, waardoor hij zijn rijbewijs niet kon inleveren voor een andere (?) overtreding. Hij was van plan om aangifte van verlies te doen na zijn vrijlating in september, en had dit ook gedaan volgens zijn advocaat. Los van het feit dat hij in mijn ogen zelfs geen rijbewijs meer mocht hebben om in te leveren na al die veroordelingen, werd hij dus begin dit jaar veroordeeld tot 6 jaar cel, en was hij in september al vrij ? Blijkbaar doet die man niets anders dan in de gevangenis zitten afwisselen met overtredingen begaan, mensen doodrijden,... zo iemand hoort niet thuis in de maatschappij .
|
|
|
|
|
Emmeke
|
Berichttitel: Re: Vluchtmisdrijf: gedronken, niet verzekerd, niet gekeurd, Geplaatst: 08 okt 2019 14:40 |
|
Citaat: Een 47-jarige man uit Oudenburg is in de politierechtbank veroordeeld tot een effectieve celstraf van twee jaar en vijf jaar rijverbod, nadat hij met 3,24 promille in z’n bloed aan het spookrijden was in Oostende. De man werd in 2002, 2006, 2008, 2016 en 2018 al veroordeeld voor sturen onder invloed. Zo veroorzaakte de veertiger in 2008 zelfs een dodelijk ongeval.
Francky D. vond het dinsdagochtend schijnbaar niet de moeite om zich te verantwoorden en daagde niet op in de rechtbank. Volledig artikel HLN2 jaar cel, da's minder dan 3 jaar, dus gaat hij niks van moeten uitzitten waarschijnlijk. Aan zijn geschiedenis van veroordelingen te zien, lijkt het mij dat die man eigenlijk constant zat zit rond te rijden... Zo iemand hoort niet thuis in de maatschappij, maar in een afkickkliniek of de psychiatrie. Maar blijkbaar moet hij eerst nog iemand doodrijden??? Da's waarschijnlijk iemand die we terug in de gazet gaan zien verschijnen omdat hij toch reed ondanks zijn rijverbod ...
|
|
|
|
|
Emmeke
|
Berichttitel: Re: Vluchtmisdrijf: gedronken, niet verzekerd, niet gekeurd, Geplaatst: 09 okt 2019 16:33 |
|
Citaat: Een bestuurder die duidelijk niet gelukkig was met zijn snelheidsbekeuring, is dinsdag met een extra boete naar huis gegaan in Beringen. Hij vond het nodig om tot driemaal toe al toeterend terug te keren naar de controleplaats en de agent te belagen door ‘fuck you’ te schreeuwen.
Bij controle van zijn rijbewijs bleek de overtreder in de categorie ‘beginnend bestuurder’ te zitten. Volledig artikel HLNAllez, als die als beginnend bestuurder al zo'n kuren verkoopt, verwacht ik dat we hem in de toekomst nog wel zullen tegenkomen in dit topic ...
|
|
|
|
|
Knolletje.1
|
Berichttitel: Re: Vluchtmisdrijf: gedronken, niet verzekerd, niet gekeurd, Geplaatst: 09 okt 2019 18:39 |
|
Der zen wel meer van die zotten die zo rond rijden zonder rijbewijs, ze treden gewoon niet hard genoeg er tegen op hier in ons apenlandje!!
|
|
|
|
|
Emmeke
|
Berichttitel: Re: Vluchtmisdrijf: gedronken, niet verzekerd, niet gekeurd, Geplaatst: 28 nov 2019 10:15 |
|
Citaat: De 25-jarige Muhammed Aytekin heeft zijn voorwaarden geschonden, waardoor hij mogelijk terug in de gevangenis kan belanden. De doodrijder van Merel De Prins werd op 13 oktober door de politie tegengehouden in Sint-Pieters-Leeuw na vreemd rijgedrag. Aytekin zat in zijn wagen als passagier, maar na controle bleek de wagen niet verzekerd te zijn. ... Aytekin reed op 28 oktober 2015 de 12-jarige Merel De Prins dood toen ze van school naar huis fietste. Na de aanrijding ging hij er onmiddellijk vandoor en vluchtte naar Hongarije. Uiteindelijk gaf hij zich op 2 november dan toch aan bij de politie. Intussen was gebleken dat de jongeman nooit een rijbewijs had gehaald, maar wel al achttien keer werd veroordeeld voor rijden zonder rijbewijs en vijf keer voor rijden ondanks een rijverbod. Ook op het moment van het ongeval was hij ontzet uit het recht tot sturen. Bovendien reed hij volgens de verkeersdeskundige 85 kilometer per uur, binnen de bebouwde kom, maakte hij een fout ontwijkingsmanoeuvre en was de BMW niet verzekerd.
De rechter veroordeelde Aytekin in januari 2017 tot een effectieve celstraf van 5 jaar, een boete van 6.000 euro en een levenslang rijverbod. Aytekin zat ongeveer twee jaar van zijn straf uit in de gevangenis. Volledig artikel HLNHij was dus al ACHTTIEN KEER VEROORDEELD voor rijden zonder rijbewijs, al 5 keer voor rijden tijdens een rijverbod. Veroordeeld hé, dus ga er maar vanuit dat hij geen seconde dat rijverbod gerespecteerd had! Dan vermoord hij een kind met zijn wagen, vlucht hij naar zijn thuisland en krijgt hij ocharme 5 jaar voor die moord. En daar moet hij maar 2 jaar van uitzitten????? Hij zat toch maar weer in zijn EIGEN ONVERZEKERDE wagen, hij heeft verdorie een levenslang rijverbod en zou geen wagen meer mogen kunnen bezitten, laat staan een onverzekerde!!!
|
|
|
|
|
Emmeke
|
Berichttitel: Re: Vluchtmisdrijf: gedronken, niet verzekerd, niet gekeurd, Geplaatst: 14 dec 2019 18:48 |
|
Citaat: In Vorselaar aan de Molenbaan is vanochtend vroeg het lichaam van de 16-jarige Ian G. aangetroffen. De jongen kwam per fiets terug van een fuif toen hij door een auto werd aangereden. De bestuurder pleegde nadien vluchtmisdrijf. Inmiddels is wel een verdachte opgepakt, bevestigt het parket van Antwerpen. De 21-jarige man zou onder invloed van drugs en alcohol zijn geweest en reed met een voorlopig rijbewijs. De man wordt voorgeleid bij de onderzoeksrechter. Volledig artikel HLNAllez, weer vluchtmisdrijf, alcohol, drugs, voorlopig rijbewijs en rijden terwijl het niet mocht... Bij zo'n mensen zit iets grondig mis in hun mentaliteit . Weer een gezin dat verdriet en een trauma heeft voor de rest van hun leven .
|
|
|
|
|
Emmeke
|
Berichttitel: Re: Vluchtmisdrijf: gedronken, niet verzekerd, niet gekeurd, Geplaatst: 23 dec 2019 18:32 |
|
Citaat: De 23-jarige bestuurder die zondagochtend het dodelijk ongeval veroorzaakte waarbij Emilie Stevens (20) om het leven kwam, beschikt enkel over een voorlopig rijbewijs. Dat wordt bevestigd aan onze redactie door het Brugs parket. Het ongeval gebeurde even na 5 uur langs de Diksmuidebaan in Ichtegem. G.K. (23) uit Torhout zat achter het stuur van zijn BMW, met zijn zus (18), Emilie (20) en nog een derde vriendin (18) als passagier.
Toen G. de dodelijke crash veroorzaakte, was hij niet alleen onder invloed en reed hij te snel, maar eigenlijk mocht de jonge twintiger op dat moment helemaal niet met de wagen rijden. De man uit Torhout beschikt momenteel slechts over een voorlopig rijbewijs. Dat bevestigt het parket van Brugge aan onze redactie. Volledig artikel HLNAllez, nog maar eens iemand met een voorlopig rijbewijs, die in het weekend aan het rijden was, terwijl hij gedronken had, én passagiers mee had, én minstens één passagier geen gordel aanhad. Maar ja, de BMW zal wel een cadeautje geweest zijn van de ouders zeker, om het gebrek aan opvoeding en gezond verstand te compenseren ? De regels nog maar eens verstrengen heeft geen zin, ze moeten nageleefd worden...
|
|
|
|
|
Emmeke
|
Berichttitel: Re: Vluchtmisdrijf: gedronken, niet verzekerdh, niet gekeurd Geplaatst: 23 jun 2020 11:13 |
|
Citaat: De 24-jarige man die in december vorig jaar het ongeval veroorzaakte waarbij Emilie Stevens (20) om het leven kwam, reed op het moment van de feiten 110 kilometer per uur in een zone 50, had 1,35 promille alcohol in zijn bloed én beschikte slechts over een voorlopig rijbewijs. Het Openbaar Ministerie haalde dinsdagochtend dan ook zwaar uit naar de doodrijder. “Hij werd in het verleden al viermaal veroordeeld voor sturen zonder geldig rijbewijs. Die man is bijzonder hardleers”, sprak de procureur. De politierechter veroordeelde hem tot 3 jaar cel, waarvan één jaar met uitstel, 5 jaar rijverbod en een jaar alcoholslot. Volledig artikel HLNAllez, op zijn 24 al 4 keer veroordeeld voor rijden zonder geldig rijbewijs, zat tegen 110 door een zone 50 vlammen en iemand vermoorden doordat hij een ongeluk veroorzaakt, en hij krijgt 3 jaar waarvan 1 met uitstel, dus eigenlijk geen gevangenisstraf als alles onder de 3 jaar niet uitgezeten moet worden .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|