Het is nu 17 dec 2018 20:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 1 van 7 [ 103 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Slechtste relatie advies ooit?
BerichtGeplaatst: 18 nov 2018 13:27 

Citaat:
Een gezonde relatie hebben, gaat hand in hand met elkaar respecteren, vertrouwen en steunen. Er is dan ook haast niets zo frustrerend als een partner hebben die het niet voor jou opneemt.

“Als je partner het niet voor jou opneemt, dan steken er automatisch problemen de kop op in jullie relatie”, stelt relatie expert April Masini. “In een relatie moet je op elkaar kunnen rekenen. Wanneer jouw partner het niet voor jou opneemt - of dat nu in het openbaar of privé is - dan wordt het moeilijker om elkaar te vertrouwen. Verdwijnt het vertrouwen? Dan is de kans groot dat dat zich vervangt door woede en frustratie. In een echte en goede relatie verdedig je elkaar.”

Het zou geweldig zijn mocht iedereen altijd perfect met elkaar overeenkomen, maar de realiteit is nu eenmaal anders. Of het nu de moeder van jouw liefste is die het oneens is of de beste vriend. Het is cruciaal dat je partner laat weten dat hij jouw kant kiest.
Volledig artikel HLN
De boodschap hier lijkt me vrij duidelijk: geef je partner altijd gelijk, kies altijd zijn kant, cijfer je eigen mening en jezelf weg, want anders heb je geen gezonde relatie :scratch: ???
Ja, je moet steunen en te vertrouwen zijn, maar dat is niet hetzelfde als iemand constant gelijk zitten geven. Als je jezelf al niet meer mag zijn in je relatie, hoe kan je dan nog spreken van een gezonde relatie :? ?

Profiel  

Berichttitel: Re: Slechtste relatie advies ooit?
BerichtGeplaatst: 18 nov 2018 13:48 
Emmeke schreef:
Citaat:
Een gezonde relatie hebben, gaat hand in hand met elkaar respecteren, vertrouwen en steunen. Er is dan ook haast niets zo frustrerend als een partner hebben die het niet voor jou opneemt.

“Als je partner het niet voor jou opneemt, dan steken er automatisch problemen de kop op in jullie relatie”, stelt relatie expert April Masini. “In een relatie moet je op elkaar kunnen rekenen. Wanneer jouw partner het niet voor jou opneemt - of dat nu in het openbaar of privé is - dan wordt het moeilijker om elkaar te vertrouwen. Verdwijnt het vertrouwen? Dan is de kans groot dat dat zich vervangt door woede en frustratie. In een echte en goede relatie verdedig je elkaar.”

Het zou geweldig zijn mocht iedereen altijd perfect met elkaar overeenkomen, maar de realiteit is nu eenmaal anders. Of het nu de moeder van jouw liefste is die het oneens is of de beste vriend. Het is cruciaal dat je partner laat weten dat hij jouw kant kiest.
Volledig artikel HLN
De boodschap hier lijkt me vrij duidelijk: geef je partner altijd gelijk, kies altijd zijn kant, cijfer je eigen mening en jezelf weg, want anders heb je geen gezonde relatie :scratch: ???
Ja, je moet steunen en te vertrouwen zijn, maar dat is niet hetzelfde als iemand constant gelijk zitten geven. Als je jezelf al niet meer mag zijn in je relatie, hoe kan je dan nog spreken van een gezonde relatie :? ?

Heeft het niet meer te maken met een team vormen? Ik krijg niet altijd gelijk en ik geef mijn man ook niet altijd gelijk, wij praten. Maar naar de buitenwereld toe is het toch normaal dat je als team naar buiten komt?

Er zijn al momenten geweest dat ik het niet eens was met wat mijn man zei, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om hem afvallig te zijn in het bijzijn van anderen. Wat niet wil zeggen dat ik thuis mijn gedacht niet heb gezegd.

Idem naar de kinderen toe: we hebben onze discussies, wat normaal is, maar naar hen toe 1 gemeenschappelijke mening.

BerichtGeplaatst: 18 nov 2018 14:06 

Je moet elkaar niet zitten neerhalen, denigrerend doen,... dus idd gewoon respect tonen voor elkaar. Maar in dit artikel wordt het uitgelegd alsof je enkel een goed team kan zijn, als je het altijd eens bent met de ander. Ik vind niet dat elkaar steunen hetzelfde is als dezelfde mening moeten hebben.
Ik versta wel wat er bedoeld wordt, hetgeen jij omschrijft als een team vormen, maar de uitleg die ze er in het artikel aan geven, vind ik volledig verkeerd. En ik vind ook dat je in het bijzijn van anderen een andere mening mag hebben, maar als je dat dan gebruikt om de ander neer te halen, denigrerend te doen, dan ben je volledig verkeerd bezig natuurlijk.
Naar de kinderen toe is het idd wel belangrijk dat je op één lijn staat, maar eens ze wat ouder worden, mogen ze ook wel zien hoe die lijn tot stand komt. Als de ene iets gezegd/beloofd heeft en de ander vindt dat helemaal niet ok, moet het kunnen om dat te hervormen naar iets waar je beiden achter staat. Als ze kleiner zijn, is het ff slikken en de ander toch maar bijtreden. Wanneer je goed communiceert, zal je gelukkig minder in zo'n situaties terecht komen :D .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 nov 2018 17:45 
In dat artikel staat toch niet dat je steeds dezelfde mening moet hebben? :scratch: Het gaat eerder over het feit dat je het steeds voor elkaar moet "opnemen". En daar ga ik mee akkoord. Mijn man en ik hebben dikwijls discussies onder elkaar, maar in het openbaar verdedigen wij toch elkaars mening.

BerichtGeplaatst: 18 nov 2018 18:40 
Gast schreef:
In dat artikel staat toch niet dat je steeds dezelfde mening moet hebben? :scratch: Het gaat eerder over het feit dat je het steeds voor elkaar moet "opnemen". En daar ga ik mee akkoord. Mijn man en ik hebben dikwijls discussies onder elkaar, maar in het openbaar verdedigen wij toch elkaars mening.

:agree:

BerichtGeplaatst: 18 nov 2018 18:51 
Gast schreef:

Als we bij vrienden zijn en wij, ik en mijn partner, hebben een andere mening dan zullen wij nooit staan ja-knikken om de ander te plezieren. Je kan ook van mening wisselen zonder dat je ambras moet maken. En soms krijg je door goed te argumenteren een andere mening. Ik zou het absurd vinden om in gezelschap braaf te staan ja-knikken om mijn partner te plezieren en thuis pas te argumenteren.

BerichtGeplaatst: 18 nov 2018 20:09 

Gast schreef:
Gast schreef:

Als we bij vrienden zijn en wij, ik en mijn partner, hebben een andere mening dan zullen wij nooit staan ja-knikken om de ander te plezieren. Je kan ook van mening wisselen zonder dat je ambras moet maken. En soms krijg je door goed te argumenteren een andere mening. Ik zou het absurd vinden om in gezelschap braaf te staan ja-knikken om mijn partner te plezieren en thuis pas te argumenteren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 nov 2018 06:45 
Gast schreef:
Gast schreef:

En hoe lang zijn jij en je partner al samen?

BerichtGeplaatst: 19 nov 2018 08:16 
Gast schreef:
Gast schreef:

Vraagje: Is het vooral de vrouw bij gast die ja knikt als man een tegengestelde mening heeft bij vrienden? Kwestie van respect te tonen?
Klinkt zo'n beetje alt-right.

BerichtGeplaatst: 19 nov 2018 08:18 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:

En hoe lang zijn jij en je partner al samen?

Wij van in '96, zonder onderdanig ja-geknik. We blijven toch aparte individuen met mogelijks verschillende meningen over bepaalde zaken.

BerichtGeplaatst: 19 nov 2018 08:37 
Gast schreef:
Wij van in '96, zonder onderdanig ja-geknik. We blijven toch aparte individuen met mogelijks verschillende meningen over bepaalde zaken.

Idem wij. Getrouwd in '84.

BerichtGeplaatst: 19 nov 2018 09:45 
Ik ben niet alleen al heel lang samen met mijn man, maar ook mijn vriendenkring is erg standvastig en hecht. Ik zou direct door de mand vallen mocht ik ineens standpunten gaan verdedigen die de mijne niet zijn. De meeste van onze vrienden kennen ons al langer dan wij samen zijn en kennen ons door en door. Geen schone schijn bij bij hen dus.

BerichtGeplaatst: 19 nov 2018 11:22 
Tuurlijk zijn we aparte individuen, maar in tijden van moeilijkheden zijn wij een team, een koppel naar de buitenwereld. Anders leef je maar naast elkaar.

BerichtGeplaatst: 19 nov 2018 12:08 
Gast schreef:
Ik ben niet alleen al heel lang samen met mijn man, maar ook mijn vriendenkring is erg standvastig en hecht. Ik zou direct door de mand vallen mocht ik ineens standpunten gaan verdedigen die de mijne niet zijn. De meeste van onze vrienden kennen ons al langer dan wij samen zijn en kennen ons door en door. Geen schone schijn bij bij hen dus.

Dit heeft toch helemaal niets met schone schijn te maken. Het gaat erover dat je als team naar buiten komt, want wij zijn dan ook een team en we blijven achter elkaar staan. Bvb. dat de één de ander verdedigt als iemand uit de omgeving hem of haar omwille van een bepaalde visie aanvalt.
Stel nu eens dat je partner, in gezelschap, bakken kritiek over zich heen krijgt omwille van één of andere visie die hij geuit heeft. En jij bent ook niet helemaal akkoord met je partner zijn visie. Zou jij dan in het openbaar meedoen met die ander en ook kritiek op je partner geven? Ik niet, ik zou zeggen dat ik er mij niet bij aansluit, maar ik zou de argumenten aanhalen waarom ik begrijp dat hij die visie heeft. Dus zonder dat ik daarbij zou ja-knikken en dezelfde visie zou volgen. Thuis zou ik dan mss wel alle argumenten aanhalen om zijn visie tegen te spreken, maar ik ga dat niet in gezelschap doen waar hij al bakken kritiek over zich heen krijgt. Dus ja, ik verdedig altijd mijn partner en wij zijn een team. Heeft toch niets met schone schijn te maken.

BerichtGeplaatst: 19 nov 2018 12:29 

Je kan ook een team zijn en toch van mening verschillen. Ik zie niet in waarom je je niet zou mogen aansluiten bij degenen die dezelfde mening hebben als jij, gewoon omdat je partner een andere mening heeft? Je moet hem natuurlijk niet gaan afbreken, maar net zoals hier op het forum al zo vaak gezegd is: speel op de bal en niet op de man. Als ze hem natuurlijk persoonlijk gaan aanvallen, is het iets volledig anders hé!

Profiel  

Pagina 1 van 7 [ 103 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur