Het is nu 17 dec 2018 20:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 2 van 7 [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Slechtste relatie advies ooit?
BerichtGeplaatst: 19 nov 2018 13:09 
Ewel daar gaat het toch net om. Zolang er op de bal gespeeld wordt, kunnen er uiteraard perfect verschillende meningen geuit worden, daar gaat het in dat artikel dan ook niet over. Ik lees daar nergens dat je steeds dezelfde mening moet hebben. Maar als er op de man gespeeld wordt, dan ga ik toch altijd mijn man verdedigen, zelfs al heeft hij een andere mening dan mij en de buitenstaander. Dat is een groot verschil met ja-knikken. Ik denk dat jullie het punt van dit artikel niet goed snappen.

BerichtGeplaatst: 19 nov 2018 13:18 

Volgens mij is dat idd wel de boodschap, dat je elkaar moet steunen.
Citaat:
Of het nu de moeder van jouw liefste is die het oneens is of de beste vriend. Het is cruciaal dat je partner laat weten dat hij jouw kant kiest.
Ik denk dat het vooral door deze zin is, dat ik vind dat de hele boodschap wat verloren gaat: het oneens zijn en kant van je partner moeten kiezen.
Ik vind dat een verkeerde woordkeuze, want je kan het oneens zijn en een andere kant kiezen en toch je partner nog steunen, er als een team staan.
Maar als je die zinnen dus weglaat, is het idd wel goed relatieadvies :D .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 nov 2018 13:27 
Gast schreef:
Gast schreef:
Ik ben niet alleen al heel lang samen met mijn man, maar ook mijn vriendenkring is erg standvastig en hecht. Ik zou direct door de mand vallen mocht ik ineens standpunten gaan verdedigen die de mijne niet zijn. De meeste van onze vrienden kennen ons al langer dan wij samen zijn en kennen ons door en door. Geen schone schijn bij bij hen dus.

Dit heeft toch helemaal niets met schone schijn te maken. Het gaat erover dat je als team naar buiten komt, want wij zijn dan ook een team en we blijven achter elkaar staan. Bvb. dat de één de ander verdedigt als iemand uit de omgeving hem of haar omwille van een bepaalde visie aanvalt.
Stel nu eens dat je partner, in gezelschap, bakken kritiek over zich heen krijgt omwille van één of andere visie die hij geuit heeft. En jij bent ook niet helemaal akkoord met je partner zijn visie. Zou jij dan in het openbaar meedoen met die ander en ook kritiek op je partner geven? Ik niet, ik zou zeggen dat ik er mij niet bij aansluit, maar ik zou de argumenten aanhalen waarom ik begrijp dat hij die visie heeft. Dus zonder dat ik daarbij zou ja-knikken en dezelfde visie zou volgen. Thuis zou ik dan mss wel alle argumenten aanhalen om zijn visie tegen te spreken, maar ik ga dat niet in gezelschap doen waar hij al bakken kritiek over zich heen krijgt. Dus ja, ik verdedig altijd mijn partner en wij zijn een team. Heeft toch niets met schone schijn te maken.

Dat vind ik ook.
Als je altijd en overal, zonder rekening te houden met je wederhelft, altijd jouw idee moet verdedigen, zit je als koppel met een zwaar probleem.

BerichtGeplaatst: 19 nov 2018 13:28 
Gast schreef:
Ewel daar gaat het toch net om. Zolang er op de bal gespeeld wordt, kunnen er uiteraard perfect verschillende meningen geuit worden, daar gaat het in dat artikel dan ook niet over. Ik lees daar nergens dat je steeds dezelfde mening moet hebben. Maar als er op de man gespeeld wordt, dan ga ik toch altijd mijn man verdedigen, zelfs al heeft hij een andere mening dan mij en de buitenstaander. Dat is een groot verschil met ja-knikken. Ik denk dat jullie het punt van dit artikel niet goed snappen.

Het is dat wat ik ook bedoelde.

BerichtGeplaatst: 19 nov 2018 17:46 
Ik lees hier veel over op de bal spelen, roddelen over/conflicten met anderen enz.

Ik had eigenlijk niet direct aan zo'n zaken gedacht. Laatst hadden wij een discussie met onze vriendengroep (5-tal koppels) over JM Dedecker en zijn mening over de hele #metoo toestand.
Het kwam er eigenlijk kort samengevat op neer dat de meeste mannelijke leden van het gezelschap hem gelijk gaven, terwijl de meeste vrouwen vonden dat hij slecht geplaatst was om daar zijn oordeel over te geven.
Nochtans zijn wel allemaal redelijk harmonieuze koppels die allemaal al meer dan 20 jaar samen zijn.
Maar in de visie van gast met haar 'one team' zou dat dus niet kunnen, want elk koppel moet altijd over alles hetzelfde denken in het openbaar. Raar en ultra-ouderwets...

BerichtGeplaatst: 19 nov 2018 18:03 

Gast schreef:
Ik lees hier veel over op de bal spelen, roddelen over/conflicten met anderen enz.

Ik had eigenlijk niet direct aan zo'n zaken gedacht. Laatst hadden wij een discussie met onze vriendengroep (5-tal koppels) over JM Dedecker en zijn mening over de hele #metoo toestand.
Het kwam er eigenlijk kort samengevat op neer dat de meeste mannelijke leden van het gezelschap hem gelijk gaven, terwijl de meeste vrouwen vonden dat hij slecht geplaatst was om daar zijn oordeel over te geven.
Nochtans zijn wel allemaal redelijk harmonieuze koppels die allemaal al meer dan 20 jaar samen zijn.
Maar in de visie van gast met haar 'one team' zou dat dus niet kunnen, want elk koppel moet altijd over alles hetzelfde denken in het openbaar. Raar en ultra-ouderwets...

Wanneer je het artikel één keer gelezen had, had ik ook meer de indruk dat het over discussies ging, en dan ben ik het er volledig niet mee eens dat je dan je partner zou moeten volgen. Maar als je het een paar keer leest, en dan ff negeert dat ook ff gezegd wordt dat het gaat over het oneens zijn en kant kiezen, gaat het idd niet over gewone discussies.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 nov 2018 21:14 
Gast schreef:

Waar haal je dat nu weer? Dat begrijpend lezen toch, he.

Het gaat over moeilijkheden en belangrijke zaken zoals bij een oudercontact. Niet over een avondje leuteren onder vrienden of op café...

BerichtGeplaatst: 20 nov 2018 08:11 
Ik reageerde eigenlijk meer op deze stellingen van gast dan op het artikel:

Er zijn al momenten geweest dat ik het niet eens was met wat mijn man zei, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om hem afvallig te zijn in het bijzijn van anderen. Wat niet wil zeggen dat ik thuis mijn gedacht niet heb gezegd.

Mijn man en ik hebben dikwijls discussies onder elkaar, maar in het openbaar verdedigen wij toch elkaars mening.

Of deze reactie:
En hoe lang zijn jij en je partner al samen?
(Als repliek op de zin: Ik zou het absurd vinden om in gezelschap braaf te staan ja-knikken om mijn partner te plezieren en thuis pas te argumenteren.)

Als ik verder lees merk ik idd dat gast geleidelijk aan haar kak intrekt. En zo zijn we het uiteraard allemaal met elkaar eens. ;)

BerichtGeplaatst: 20 nov 2018 09:42 
Wie zegt dat dat dezelfde gasten zijn? :scratch: Ik heb hier ook al gereageerd door te zeggen dat wij één team vormen, maar bovenstaande reactie was niet van mij. Met "één team vormen" bedoel ik zeker niet dat wij altijd dezelfde mening hebben, het gaat erom dat je het voor elkaar opneemt bij belangrijke discussies.
Ik denk dat iedereen het er toch over eens zal zijn dat je bij onbenullige discussies (zoals het Dedecker-voorbeeld) je eigen mening mag zeggen en niet naar de mond van je partner moet praten. Ik ben ervan overtuigd dat dit in het artikel ook niet zo bedoeld is.

BerichtGeplaatst: 20 nov 2018 09:48 
Gast schreef:
Ik reageerde eigenlijk meer op deze stellingen van gast dan op het artikel:

Er zijn al momenten geweest dat ik het niet eens was met wat mijn man zei, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om hem afvallig te zijn in het bijzijn van anderen. Wat niet wil zeggen dat ik thuis mijn gedacht niet heb gezegd.

Mijn man en ik hebben dikwijls discussies onder elkaar, maar in het openbaar verdedigen wij toch elkaars mening.

Of deze reactie:
En hoe lang zijn jij en je partner al samen?
(Als repliek op de zin: Ik zou het absurd vinden om in gezelschap braaf te staan ja-knikken om mijn partner te plezieren en thuis pas te argumenteren.)

Jij hebt echt een probleem.

Als ik verder lees merk ik idd dat gast geleidelijk aan haar kak intrekt. En zo zijn we het uiteraard allemaal met elkaar eens. ;)

BerichtGeplaatst: 20 nov 2018 10:17 
Stel:

man werkt in loondienst bij een bepaalde firma. Jij wordt gevraagd voor een zeer leuke job bij diezelfde firma met een loon dat je eigenlijk niet kan weerstaan. Firmawagen, alles er op en eraan. Glijdende uren, toffe collega's, eigenlijk een ideale job.
Je gaat daar natuurlijk op in.

Stel dat man na een paar jaar besluit om zelfstandig te worden in diezelfde branche, waardoor de firma veel minder aan hem verdient en daarom jou ontslaat onder het mom van 'herstructurering' maar eigenlijk is dat uit wraak owv de beslissing van jouw man.

Hoe zouden jullie als koppel daarop reageren?

BerichtGeplaatst: 20 nov 2018 11:35 
Man beslist zelf om te vertrekken en vrouw wordt ontslagen. Hoe wil je daarop als koppel reageren? Aarbeidsrechtbank??

BerichtGeplaatst: 20 nov 2018 12:44 
je wordt gevraagd voor een ideale job... niet meer van deze tijd vrees ik :scratch:

BerichtGeplaatst: 20 nov 2018 13:28 
Gast schreef:
Stel:

man werkt in loondienst bij een bepaalde firma. Jij wordt gevraagd voor een zeer leuke job bij diezelfde firma met een loon dat je eigenlijk niet kan weerstaan. Firmawagen, alles er op en eraan. Glijdende uren, toffe collega's, eigenlijk een ideale job.
Je gaat daar natuurlijk op in.

Stel dat man na een paar jaar besluit om zelfstandig te worden in diezelfde branche, waardoor de firma veel minder aan hem verdient en daarom jou ontslaat onder het mom van 'herstructurering' maar eigenlijk is dat uit wraak owv de beslissing van jouw man.

Hoe zouden jullie als koppel daarop reageren?

Amai zeg, dit is een moeilijke vraag. Wacht, ik zal eerst eens HLN raadplegen om uit te vogelen hoe ik in godsnaam op deze situatie zou moeten reageren. :scratch:

BerichtGeplaatst: 20 nov 2018 13:46 
Gast schreef:
je wordt gevraagd voor een ideale job... niet meer van deze tijd vrees ik :scratch:

Toch wel, maar je moet goed zijn in wat je doet. ;) Voor een simpel kantoorjobke is dat nooit het geval.

Pagina 2 van 7 [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur