Citaat:
Minister Crevits laat mogelijkheid Vlaamse hyperloop onderzoeken: zoeven we binnenkort tegen duizend km/u van Antwerpen naar Brussel?
Beeld u even in: u wordt met een snelheid van duizend km/u in een capsule doorheen lange, luchtledige buizen van Antwerpen naar Brussel geschoten. Na slechts 6 minuten: bestemming bereikt. Maar ook voor goederenvervoer zou de futuristische hyperloop kunnen worden ingezet. Vlaams minister Hilde Crevits (CD&V) laat alvast de mogelijkheden voor een Vlaamse hyperloop onderzoeken. Hoe realistisch is zoiets echt? Waar en wanneer zou het nieuwe transportsysteem er kunnen komen? En is dat ook betaalbaar?
Volledig artikel HLNDat ze de mogelijkheden daarvan onderzoeken, lijkt me een goeie zaak, maar volgens mij zouden ze beter kijken naar goederentransport en eventueel ook personentransport dat voor minder fileleed en vervuiling zorgt, en zou men de nadruk niet moeten leggen op de snelheid. Allez ja, ze kunnen nog niet eens treinen op tijd laten rijden
. Ik kan me ook niet meteen voorstellen dat het aangenaam is om op zo'n korte tijd keihard te versnellen én keihard af te remmen.
En ik zou eerder gaan voor een tunnel of half ingegraven ofzo, niet voor iets dat op een hoogte voor een mottig uitzicht zorgt
.