Het is nu 20 apr 2018 18:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 2 [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Zijn jullie attent?
BerichtGeplaatst: 25 nov 2008 14:48 
Kinderen van vrienden die verjaren, de vrienden zelf die verjaren of een huwelijksverjaardag hebben enz., ik durf zo'n dingen wel eens te vergeten. Sterker nog, ik vergeet dat constant en begin er al niet meer aan daarvoor kaartjes te schrijven.

Vroeger hadden we 1 koppel vrienden dat extreem attent was. Even vermelden dat je keelpijn had en de volgende dag zat er een opkikkerend kaartje in de brievenbus, 2 jaar getrouwd en ze stonden compleet onverwacht met een ruiker bloemen voor de deur, voor onze eigen verjaardag en de verjaardag van onze kinderen waren er steeds cadeautjes enz. We hebben daar lang proberen in mee te gaan en de attenties wederzijds te maken, maar het ligt gewoon niet in onze aard, we vergaten verjaardagen of waren iedere keer te laat. Uiteindelijk hebben wij gevraagd die cadeautjes af te schaffen, maar dat werd niet in dank afgenomen. Geleidelijk aan zijn we uit elkaar gegroeid.

We hebben nog veel andere vrienden, maar verjaardagen enz. worden niet gevierd, tenzij iemand een feestje geeft natuurlijk, dan komen we ook graag met een geschenkje.

Hoe zijn jullie? Geven jullie gemakkelijk attenties aan zieke collega's, geschenkjes voor allerlei verjaardagen, telegrammen om vrienden succes te wensen op hun eerste werkdag, beterschapskaartje voor buurvrouw met griep? Of is dat niet echt jullie stijl?
Ben je attent of niet?

Berichttitel: Re: Zijn jullie attent?
BerichtGeplaatst: 25 nov 2008 15:17 
Niet echt. En in onze vrienden- en kenissenkring wordt dit ook gewoon niet gedaan. Wel bij een feestje, maar voor de rest niet.

BerichtGeplaatst: 25 nov 2008 15:20 

Ik wil het wel zijn, maar ik ben tegenwoordig veel te vergeetachtig... Bij ons in de vriendenkring is het de gewoonte dat er enkel iets gegeven wordt als er een feestje is. Als ik eraan denk, stuur ik wel een ecard of sms.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 nov 2008 15:21 
Kaartjes schrijven of bloemen kopen,doe ik ook nooit maar wanneer er een verjaardag is, stuur ik wel een smsje of een mailtje met gelukwensen. Zoveel moeite is dat nu toch niet en ik ben ook altijd blij als ik er terug krijg.

BerichtGeplaatst: 25 nov 2008 16:39 
Bij beste vriendin: verjaardag: kaartje en gelukwensen via sms
idem voor dichte familie
van tantes, nonkels en hun kinderen weet ik de verjaardag zelfs niet van.

Bij vrienden ook kaartje + sms bij verjaardag
gelukwensen voor andere gelegenheden via sms of live. ;)

Zo'n volk dat bij de minste scheet met een ruiker komt aandraven vind ik onuitstaanbaar :mrgreen: Die hebben trouwens geld teveel zeker?

BerichtGeplaatst: 25 nov 2008 17:19 
Ik probeer daar wel wat op te letten, maar stuur tegenwoordig ook eerder een sms'je dan een kaartje, gaat sneller en kost ook minder.

BerichtGeplaatst: 25 nov 2008 17:23 

Vroeger veel meer dan u.
Vroeger verstuurde ik gemiddeld een 50 tal kerstkaartjes en kreeg er steevast een ganse hoop terug.
Het ging een jaar iets minder met mij en had dus niet de behoefte kaartjes te versturen.
Ik kreeg er welgeteld 16 kaartjes toegestuurd.
Nu wacht ik af van wie ik één krijg.
Die krijgen dan ook één terug.

BerichtGeplaatst: 25 nov 2008 18:16 
Neen

BerichtGeplaatst: 25 nov 2008 18:40 
Gast schreef:
Kaartjes schrijven of bloemen kopen,doe ik ook nooit maar wanneer er een verjaardag is, stuur ik wel een smsje of een mailtje met gelukwensen. Zoveel moeite is dat nu toch niet en ik ben ook altijd blij als ik er terug krijg.

Jij doet dit ook omdat een wenskaart+zegel te duur uitkomt zeker? Zoals de meesten. En eigenlijk is dit ook luiheid: te lui om een kaart te zoeken en te lui om naar de postbus te gaan. Emailen is goedkoop hé, kost niets (en de meesten doen dit op hun werk terwijl ze betaalt worden).

BerichtGeplaatst: 25 nov 2008 18:42 
mientjen schreef:
Vroeger veel meer dan u.
Vroeger verstuurde ik gemiddeld een 50 tal kerstkaartjes en kreeg er steevast een ganse hoop terug.
Het ging een jaar iets minder met mij en had dus niet de behoefte kaartjes te versturen.
Ik kreeg er welgeteld 16 kaartjes toegestuurd.
Nu wacht ik af van wie ik één krijg.
Die krijgen dan ook één terug.

Dat doen de meesten en ze krijgen geen enkele meer. :lol:

BerichtGeplaatst: 25 nov 2008 18:44 
Gast schreef:
Gast schreef:

Jij doet dit ook omdat een wenskaart+zegel te duur uitkomt zeker? Zoals de meesten. En eigenlijk is dit ook luiheid: te lui om een kaart te zoeken en te lui om naar de postbus te gaan. Emailen is goedkoop hé, kost niets (en de meesten doen dit op hun werk terwijl ze betaalt worden).

Ik heb eigenlijk al ontelbare kaartjes gekocht, postzegel op envelop gedaan en dan uiteindelijk vergeten te posten.
Pure nonchalance dus.

Trouwens, waarom kan je hier geen topic openen, zonder dat er vervolgens over geld gezanikt wordt? Ik kan er wel inkopen dat er mensen bestaan met problemen op dat vlak, maar je moet je eigen (financiële) problemen niet op alles en iedereen projecteren hé. Er bestaan ook wel mensen die daar eigenlijk niet zo mee bezig (moeten) zijn.

BerichtGeplaatst: 25 nov 2008 18:46 
Doe iets aan je nonchalanse meiske. Beleefde en attente mensen worden liever gezien dan onverschillige mensen zoals jij!

BerichtGeplaatst: 25 nov 2008 18:54 
Gast schreef:
Doe iets aan je nonchalanse meiske. Beleefde en attente mensen worden liever gezien dan onverschillige mensen zoals jij!

Dat klopt mss, maar of dat daarvoor loyalere vrienden zijn, dat zou ik betwijfelen.
Je hebt zo van die mensen die geen verjaardag(skaartje) overslaan en je met bloemen om de oren slaan, maar die zijn niet altijd het meest verdraagzaam heb ik kunnen merken. Ik heb persoonlijk veel meer aan vrienden die niet zo zijn, maar waarvan ik weet dat ik altijd en onvoorwaardelijk bij hen terecht kan als er iets is. Zelf ben ik ook eerder zo, ik zou voor mijn vrienden door het vuur gaan. Ik heb ook een aantal vrienden en vriendinnen van heel vroeger en al zijn onze contacten niet zo intens (we horen en zien elkaar mss een zestal keer per jaar, gaan wel met de gezinnen samen op weekend) en al vergeten we elkaars verjaardagen of hebben we het volledig opgegeven eraan te denken, we weten verder heel goed wat we aan elkaar hebben en dat is heel veel. `
Maar idd, soms is het wel leuk als iemand attent is, alleen is het soms moeilijk om het op den duur niet als verplichting of sleur te gaan zien.

BerichtGeplaatst: 25 nov 2008 18:58 
Gast schreef:
Gast schreef:

Ik kan gerust een zegel en een kaartje betalen maar het gaat hier toch gewoon om het feit dat je eraan gedacht hebt en je bewijst op die manier dat je die persoon genegen bent
:roll: Wat ben je trouwens met al die verjaardagdagskaartjes, na een week vliegen die toch de kast in en na een paar jaar de vuilbak. Telkens ik een sms krijg met mijn verjaardag doet mij dat evenveel deugd.

BerichtGeplaatst: 22 dec 2008 22:27 
Damn, nu is het precies mode op school om ook aan klasgenootjes kerstkaartjes te geven. En de onze (zelfgemaakt met foto van de kinderen) zijn zelfs nog niet eens klaar.
Wordt dat bij jullie kindjes ook gedaan op school?

Pagina 1 van 2 [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]