|
|
|
|
|
|
|
|
Auteur |
Bericht |
louke
|
Berichttitel: Re: proper krijgen Geplaatst: 16 jun 2011 22:17 |
|
hey hey, Het is ons gelukt, allez, we zijn toch goed bezig, hout vashouden. Dinsdag begonnen (ik was de anonieme hierboven ergens ), veel natte broekjes. Gisteren heel flink op potje gegaan en vandaag zei hij het al zelf. Geen enkel nat broekje. Ben zo blij en vooral trots op hem!
|
|
|
|
|
Emmeke
|
Berichttitel: Re: proper krijgen Geplaatst: 16 jun 2011 22:40 |
|
_________________ Judging a person does not define who they are It defines who you are.
|
|
|
|
|
louke
|
Berichttitel: Re: proper krijgen Geplaatst: 16 jun 2011 22:41 |
|
Emmeke schreef: :ok: Was wel grappig want moest met hem vandaag naar het ziekenhuis en we namen het potje mee
|
|
|
|
|
Emmeke
|
Berichttitel: Re: proper krijgen Geplaatst: 16 jun 2011 22:47 |
|
Da's een vreemder zicht dan een verzorgzak met pampers natuurlijk, maar als het moet, dan moet het hé !
_________________ Judging a person does not define who they are It defines who you are.
|
|
|
|
|
louke
|
Berichttitel: Re: proper krijgen Geplaatst: 16 jun 2011 22:49 |
|
Emmeke schreef: Da's een vreemder zicht dan een verzorgzak met pampers natuurlijk, maar als het moet, dan moet het hé ! Tja, ik wil hem echt geen pamper meer aandoen overdag want dat zou verwarrend zijn voor hem, denk ik.
|
|
|
|
|
Gast
|
Berichttitel: Re: proper krijgen Geplaatst: 16 jun 2011 22:50 |
|
|
|
|
|
Gast
|
Berichttitel: Re: proper krijgen Geplaatst: 16 jun 2011 22:52 |
|
louke schreef: Emmeke schreef: :ok: Was wel grappig want moest met hem vandaag naar het ziekenhuis en we namen het potje mee Wij hadden in het begin ook overal een potje mee. Een mens ging beginnen terug verlangen naar die pampers. Maar het is ook maar een fase.
|
|
|
|
|
lou'
|
Berichttitel: Re: proper krijgen Geplaatst: 16 jun 2011 22:54 |
|
Daar zeg je iets, met pampers was het makkelijker.
Nu, ik moet wel zeggen dat het mijn mama is die ‘afziet’. Toegegeven, moest ze nu niet hier zijn, ik zou zijn training uitgesteld hebben tot augustus (verlof)
|
|
|
|
|
Mien
|
Berichttitel: Re: proper krijgen Geplaatst: 16 jun 2011 23:10 |
|
louke schreef: Emmeke schreef: :ok: Was wel grappig want moest met hem vandaag naar het ziekenhuis en we namen het potje mee Zegt hij nog niet zelf dat hij naar toilet moet? Hier wil hij zelfs niet meer op zijn potje gaan maar op het grote toilet.
_________________ Some people can't function without negativity because bringing down others makes them feel better.
|
|
|
|
|
jaggie
|
Berichttitel: Re: proper krijgen Geplaatst: 17 jun 2011 08:13 |
|
De onze wil ook enkel nog het grote toilet, hij wil het zelf al proberen zoals de "menere".. maar dat kunnen we echt niet toelaten, mama zou meerdere keren per dag het ganse kleine kamertje mogen poesten snachts is hij nog niet proper, ale, soms wel een dag of 4 per week droge pamper en de rest dan overvol...
|
|
|
|
|
Gast
|
Berichttitel: Re: proper krijgen Geplaatst: 17 jun 2011 08:23 |
|
Mien schreef: louke schreef: Emmeke schreef: :ok: Was wel grappig want moest met hem vandaag naar het ziekenhuis en we namen het potje mee Zegt hij nog niet zelf dat hij naar toilet moet? Hier wil hij zelfs niet meer op zijn potje gaan maar op het grote toilet. Zo lang mogelijk het potje houden hoor, dat is niet goed, wanneer kleine kindjes daar met slingerende beentjes zitten en rechtstaand plassen voor jongetjes is helemaal niet goed voor hun blaas. Niet willen zou bij mij niet pakken, soms moet je eens streng kunnen zijn voor hun eigen bestwil. Een mogelijkheid is om de luier de hele dag uit te laten. Het kind voelt op die manier beter dat het nat is. Zorg voor kledij die makkelijk uit kan en die het kind zelf kan naar beneden trekken als het wil plassen of zet het kind op regelmatige tijdstippen op het potje of het toilet. Herhaal dit ongeveer om de 2 uur bv. na het wakker worden en na de maaltijden. Het kind vaker laten plassen heeft geen zin, het moet immers een volle blaas hebben. Vraag regelmatig aan het kind of het moet plassen. Het leert dan bewuster om te gaan met het gevoel van een volle blaas. Een goed potje biedt voldoende steun aan de rug en aan de voetjes van het kind, zodat het stabiel kan zitten. "Laat zowel jongens als meisjes zittend plassen, in hurkzit met het broekje voorbij de knietjes geschoven, de beentjes wat open, en zorg dat de voetjes goed kunnen steunen. In die houding kunnen de bekkenbodemspieren goed ontspannen. Staand plassen voor jongens is niet aan te raden. Zo leert het kind immers de urine naar buiten te persen, terwijl het juist vanuit een ontspannen positie moet plassen." "Potje of toilet?
Een toilet is niet aangepast aan de behoeften van het kind. Het is te hoog en de opening lijkt voor het kind verschrikkelijk groot. Plaats een kindertoiletbril op de wc, in combinatie met een opstapje".http://www.kindengezin.be/ontwikkeling/ ... het-potje/
|
|
|
|
|
Gast
|
Berichttitel: Re: proper krijgen Geplaatst: 17 jun 2011 08:25 |
|
Gast schreef: Mien schreef: louke schreef: Was wel grappig want moest met hem vandaag naar het ziekenhuis en we namen het potje mee Zegt hij nog niet zelf dat hij naar toilet moet? Hier wil hij zelfs niet meer op zijn potje gaan maar op het grote toilet. Zo lang mogelijk het potje houden hoor, dat is niet goed, wanneer kleine kindjes daar met slingerende beentjes zitten en rechtstaand plassen voor jongetjes is helemaal niet goed voor hun blaas. Niet willen zou bij mij niet pakken, soms moet je eens streng kunnen zijn voor hun eigen bestwil. "Een mogelijkheid is om de luier de hele dag uit te laten. Het kind voelt op die manier beter dat het nat is. Zorg voor kledij die makkelijk uit kan en die het kind zelf kan naar beneden trekken als het wil plassen of zet het kind op regelmatige tijdstippen op het potje of het toilet. Herhaal dit ongeveer om de 2 uur bv. na het wakker worden en na de maaltijden.
Het kind vaker laten plassen heeft geen zin, het moet immers een volle blaas hebben. Vraag regelmatig aan het kind of het moet plassen. Het leert dan bewuster om te gaan met het gevoel van een volle blaas.
Een goed potje biedt voldoende steun aan de rug en aan de voetjes van het kind, zodat het stabiel kan zitten"."Laat zowel jongens als meisjes zittend plassen, in hurkzit met het broekje voorbij de knietjes geschoven, de beentjes wat open, en zorg dat de voetjes goed kunnen steunen. In die houding kunnen de bekkenbodemspieren goed ontspannen. Staand plassen voor jongens is niet aan te raden. Zo leert het kind immers de urine naar buiten te persen, terwijl het juist vanuit een ontspannen positie moet plassen."
[i]"Potje of toilet?
Een toilet is niet aangepast aan de behoeften van het kind. Het is te hoog en de opening lijkt voor het kind verschrikkelijk groot. Plaats een kindertoiletbril op de wc, in combinatie met een opstapje".http://www.kindengezin.be/ontwikkeling/ ... het-potje/
|
|
|
|
|
louke
|
Berichttitel: Re: proper krijgen Geplaatst: 17 jun 2011 09:11 |
|
Mien, hij is geen wonderkind hé! Allez, toch niet op dat vlak, hoewel ik denk dat hij het heel goed doet Tot dinsdag ochtend had hij altijd een pamper aan, dinsdag de hele dag natte broekjes, wou zelfs niet op potje zitten, woensdag vraagt hij al zelf naar het potje en moet donderdag al op toilet gaan? Een beetje serieus blijven aub!
|
|
|
|
|
Gast
|
Berichttitel: Re: proper krijgen Geplaatst: 17 jun 2011 09:17 |
|
louke schreef: Mien, hij is geen wonderkind hé! Allez, toch niet op dat vlak, hoewel ik denk dat hij het heel goed doet Tot dinsdag ochtend had hij altijd een pamper aan, dinsdag de hele dag natte broekjes, wou zelfs niet op potje zitten, woensdag vraagt hij al zelf naar het potje en moet donderdag al op toilet gaan? Een beetje serieus blijven aub! Ik heb dat in mijn kennissenkring ook gemerkt. Hij gaat al naar het groot toilet, hij plast al rechtstaand. Alsof dat een verdienste is. Het getuigt volgens mij gewoon van misplaatste trots en weinig verstand van de ouders... Laat je er vooral niet door opjutten, niets mis met een potje, wel integendeel.
|
|
|
|
|
louke
|
Berichttitel: Re: proper krijgen Geplaatst: 17 jun 2011 09:18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|