KATY schreef:
Helaba!
Mijn dochtertje is nu 2,5jaar en begint stillekesaan gemotiveerd te geraken. We zijn er ook al verschillende keren aan begonnen, maar legden het iedere keer stil omdat we merkten dat ze er toch nog niet aan toe was.
Het muziekje van het potje motiveerde, maar niet genoeg, dus gingen ook wij op zoek naar iets wat onze pruts leuk vond. Het werden uiteindelijk stickertjes van Winnie the Pooh.
Iedere keer dat ze op het potje plast krijgt ze 1 stickertje, een kakje is 2 stickertjes waard.
En geloof me, het werkt. In het begin wou ze zelfs op 't potje blijven zitten om toch maar een stickertje te krijgen! Ondertussen heeft ze al door dat het zo niet werkt.
Bij X aantal stickertje kun je dan beloven dat ze een pakje mogen kiezen. Iets wat ze heeel leuk vinden: een DVD van een favoriet filmpje, een boekje, een puzzel,... kan je helemaal zelf kiezen naargelang de voorkeur van je kind.
Bijj ons werkt het in elk geval, ik hoop bij jullie ook!
Dit was ook de goeie manier bij ons ! In 2 weken was ons ukje proper ! Zij ging na nieuwjaar naar de peuterklas gaan, en was half december helemaal nog niet proper. Dank zij een tip op de oude Zappy is het ons in 14 dagen gelukt : wij deelden een blad papier in 5 hokjes in, en telkens ze op het potje was geweest, mocht ze een stickertje van een stickervel aftrekken en in een hokje kleven. Ze wist dat ze een geschenkje mocht verwachten wanneer in alle hokjes een klevertje was geplakt. Na 5 stickertjes kreeg ze dan een verrassing (kleurboekje, potloodjes enz). Het werkte blijkbaar motiverend want na 14 dagen was ze helemaal proper ! Enkel 's nachts had ze nog een pamper om.
Korte tijd nadien vroeg ze zelf om ook 's nachts geen pampers meer te moeten dragen en wou ze het systeem van de stickertjes herinvoeren : iedere "droge" nacht was een stickertje waard. En ook dat heeft op heel korte tijd vruchten opgeleverd.
En nu stickertjes gaan kopen sè !