Het is nu 22 jul 2024 10:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 1 [ 8 berichten ] 

Auteur Bericht
 Berichttitel: nog geen resultaat :-(
BerichtGeplaatst: 15 mei 2008 09:57 
hallo,

ik ben al een 3-tal maanden bezig met potjestraining m'n dochter is 2.5jaar. de eerste 2 maanden heb ik eigenlijk er niet teveel aandacht aan besteed ( heb gewoon het potje in het zicht gezet en haar er af en toe op laten zitten om te wennen )
tot nu toe heeft ze al 4 x pipi gedaan op het potje

de laatste week laat ik haar rondlopen zonder pamper, als ze voelt dat haar broek nat is wil ze meteen een zuivere broek.

gisteren was het wel heel erg, ze had op een halfuur wel 10x in haar broek geplast. terwijl ze ook veel op het potje zat ( ze deed de hele tijd pipi als ze 2 min van het potje af was :cry: ) ik heb ze van ellende maar een pamper aangedaan toen.

nu vraag ik me toch af of ik wel goed bezig ben, en alle tips zijn welkom ;)

groeten

Berichttitel: Re: nog geen resultaat :-(
BerichtGeplaatst: 15 mei 2008 10:27 
misschien een beloning in het vooruitzicht stellen? Veel complimentjes geven als ze op het potje gegaan is en het broekplassen negeren.
Veel meer kun je niet doen. 2,5 jaar is nog jong, de meesten zijn dan nog niet volledig zindelijk. Veel succes! :ok:

BerichtGeplaatst: 15 mei 2008 11:21 
Volgens mij is ze er gewoon nog niet klaar voor? Een kind moet eerst voelen dat zijn blaas vol zit, vooraleer het de link kan leggen met op potje gaan hé!

BerichtGeplaatst: 28 mei 2008 20:46 
Mijn dochtertje is 23 maanden. Ik heb nog nooit geprobeerd om haar op een potje te zetten. Ik wil haar zeker niet forceren. Nu heb ik een potje met muziek gekocht. Ik wacht tot ze 2 jaar is en dan probeer ik .Heeft er iemand ervaring?

BerichtGeplaatst: 28 mei 2008 21:23 
De enkele kindjes die ik ken, hadden schrik van dat potje dat muziek maakt...

Misschien laat je je dochter best eventjes lezen in een boekje omdat ze net niet lang genoeg blijft zitten? Dit deed ik toen mijn zoontje wat schrik had om kaka te doen, hij wilde altijd te snel van zijn potje af om dan in zijn broek te doen.
Maar eigenlijk denk ik dat je dochtertje er nog niet klaar voor is. Beperk het op het potje zitten misschien gewoon tot 's morgens na het opstaan en 's avonds voor het slapengaan? Zo went ze wel beter aan het potje, maar is het nog niet echt potjestraining hé.

Misschien een ideetje: bij hema hebben ze onderbroekjes met een plastieken laag in, zo hebben ze wel het natte gevoel, maar is er misschien minder opkuiswerk? Alhoewel ik denk dat dit vooral helpt voor kaka... Of misschien een soort pull-up pampers? Dat is toch een beetje meer als een broekje, maar is toch kuisvriendelijker :mrgreen: !

BerichtGeplaatst: 28 mei 2008 22:18 
Gast schreef:
De enkele kindjes die ik ken, hadden schrik van dat potje dat muziek maakt...

Misschien laat je je dochter best eventjes lezen in een boekje omdat ze net niet lang genoeg blijft zitten? Dit deed ik toen mijn zoontje wat schrik had om kaka te doen, hij wilde altijd te snel van zijn potje af om dan in zijn broek te doen.
Maar eigenlijk denk ik dat je dochtertje er nog niet klaar voor is. Beperk het op het potje zitten misschien gewoon tot 's morgens na het opstaan en 's avonds voor het slapengaan? Zo went ze wel beter aan het potje, maar is het nog niet echt potjestraining hé.

Misschien een ideetje: bij hema hebben ze onderbroekjes met een plastieken laag in, zo hebben ze wel het natte gevoel, maar is er misschien minder opkuiswerk? Alhoewel ik denk dat dit vooral helpt voor kaka... Of misschien een soort pull-up pampers? Dat is toch een beetje meer als een broekje, maar is toch kuisvriendelijker :mrgreen: !

Bedankt zal het eens proberen.

BerichtGeplaatst: 30 mei 2008 16:30 
Hallo bij ons eerste kindje hadden we het ook net hetzelfde.
Nu hebben we het anders aangepakt potje iets voor 2 jarige leeftijd mee in het toilet gezet . En iedere keer ik naar de wc ging nam ik onze spruit mee. En na een tijdje ook zelf op het potje willen zitten. Uiteraard in het begin zonder er iets op te doen. Dit heeft zo een 2 tal maandjes geduurd. Echt niet gepusht willen ze niet voila dan willen ze niet.
Nu een getrek en een gesleur aan de pamper als er iets op komst is. En naar het potje spurten en iedere keer toch iets op het potje gedaan. Maar zonder pamper lukt het nog niet. Nu 25 maanden. Gaat 4 a 5 keer per dag op het potje en de rest nog in de pamper. Er zijn idd van die broekjes in de hema. Praktisch voor als je even naar de winkel gaat. Maar hier bezien ze het echt als een pamper. Dus dat is ook echt geen oplossing. veel succes.

BerichtGeplaatst: 02 jun 2008 21:27 

Hallo, ik ben jarenlang onthaalmoeder geweest en ik kan je maar één goede raad geven, forceer niets en maak je er zeker niet zenuwachtig of druk in. Ieder kindje is verschillend.
Het potje meenemen naar de badkamer kan een oplossing zijn (maar dat kon ik als onthaalmoeder dus niet), ook een snoepje of een koekje beloven, en zeker wanneer het dan toch eens in het potje is, "bestoefen", zoals wij dat zeggen en er de nadruk op leggen dat hij/zij een grote jongen/meid is. Een bravo en een kusje kan veel wonderen doen. Succes :ok:

Profiel  

Pagina 1 van 1 [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]